Gå til innhold

Jenta mi sitter og "rugger" på stolen. Bhg tror hun onanerer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er to år og bruker bleie. Sitter ofte og hopper eller rugger opp og ned på stolen og har gjort det lenge. Bhg sa fra og mener hun onanerer på en måte, Det er vanskelig å få henne til å slutte, men det skjer som regel bare i forbindelse med måltider, ellers sitter hun ikke noe særlig på stolen. Hun sitter ikke sånn i sofaen.

I dag prøver jeg å la henne gå uten bleie og ser om det blir noen forskjell. Andre tips? Hun har holdt på lenge, og bhg sa også at de hadde sett det an en stund før de sa fra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i at hun onanerer, men hvis hun gjør det veldig mye kan det jo være greit å sjekke om hun kan ha en soppinfeksjon eller noe som gjør at det klør.

Skrevet

Hvorfor vil du hun skal slutte med det? Hva er farlig?

Skrevet

Er det kanskje en løsning å ta henne med til legen da. Nei, jeg ville ikke tenkt over det om ikke bhg hadde sagt fra. Hun mente hun har holdt på unormalt lenge. Prøver å få henne til å tisse på potte så vi kan sjekke urinen hennes også.

Skrevet

Med tanke på urinprøve finnes det små poser å putte i bleien sånn at du får samlet opp til en prøve :) Jo, sjekk med legen i tilfelle hun har en infeksjon.

Skrevet

Det kan jo være så enkelt som at hun har litt problemer med å sitte stille under måltidet eller at hun kjeder seg.

Trenger verken å være onanering eller noe medisinsk.

Skrevet

spurte du dem hva det er som gjør at de tror hun onanerer ? det kan jo være ganske mange andre grunner.

hva ville de oppnå med å si i fra,forresten ? er det et problem for resten av barna ? får hun ikke i seg maten fordi hun sitter for urolig ?

Skrevet

Det er fullt mulig at jeg tar feil, men jeg leste en plass at rugging er mental selvstimulering.

Skrevet

Nå er vel onanering helt naturlig og vanlig.. Hvorfor sa barnehagen i fra? Meldte de i fra om uønsket adferd, eller hva er årsaken til tilbakemeldingen?

Skrevet

Jenta mi er ett år og gjør det samme.. Hopper opp og ned i stolen, presser seg framover og blir knallrød i ansiktet og stønner høyt. Holder på å bli gal av det! Så om noen her har tips til hvordan man får henne til å slutte, så blir jeg kjempeglad!

Skrevet

La nå jenta få rugge litt på stolen.

Hun er et fritt menneske slik som oss alle, og det bør jo være grunner for at vi forbyr ting. Noe så uskyldig som å rugge på stolen, eller onani for den saksskyld kan vi da ikke ta i fra to-åringene.

Skrevet

om hun onanerer ser jeg ikke noe galt i det. Det er vel ikke akkurat slik at noen barn tenker over det på dette måten, eller at det er sjenerende for noen?

Hun er i tilfellet heller mest sannsynlig ikke bevist over at det er seksuell adferd, men gjør noe som er godt.. Akkurat som de vil sitte i fanget å kose fordi det er godt...

Men enig i at det burde skjekkes om hun har noe ubehag der nede.

Ellers ville jeg heller trodd at hun er litt rastløs ved matbordet eller noe sånt..

Skrevet

Jenta mi har holdt på sånn siden hun var 1,5 år. Nå er hun 4,5 år. Vel og merke i perioder, men jeg har aldri sett noe galt i det.. Tok det opp med legen ved en anledning bare for å høre hvorfor og hvordan jeg evnt skulle forholde meg, og han sa at dette er veldig normalt.

Jeg kommer ikke til å kjefte på henne, eller si at dette er galt osv.

Det blir helt feil, for hun skal ikke lære at noe ved kroppen/det seksuelle er fy fy.

Men nå som hun er såpass gammel, så er det ikke aktuelt noen andre plasser enn på rommet sitt. Det gjør hun heller ikke, selv om hun ikke har fått beskjed om noe annet. Det er nesten som om hun skjønner det selv.

I skrivende stund har hun en sånn periode, og nå er det over et halvt år siden sist, Jeg har sneket meg bort til rommet hennes etter leggetid hvis det har blitt mistenkelig fort stille, og da holder hun på sånn.

Den ene gangen fikk hun øye på meg, og ble kjempe skamfull stakkar. Skjønner ikke helt hvorfor, for ingen har kjeftet på henne pga dette.

Så dette er mer normalt enn du tror HI, og du skal ikke bekymre deg.

Jeg har 3 tantebarn på 17, 14 og 6 år, og alle har vært gjennom sånne perioder når de var små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...