Ettervinterkommervår Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Har hatt to lange fødsler, og ser frem til en kort en nå, he he :-) Men lurer på om det er noen av dere som har hatt veldig forskjellige fødsler, og hvordan de evn forløp seg?
Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har hatt to VELDIG forskjellige fødsler. Den første startet med vonde regelmessige (4-5min) kynnere/rier i tolvtiden på natten, vannavgang fire timer senere. Ble skrevet inn på sykehuset kl åtte på morgenen med 4cm. I tre tida hadde jeg full åpning og pressrier. Men det skjedde lite, tiltross for at jeg fikk drypp med "max" styrke for å få hyppigere/sterkere rier. -Klokka syv ble gutten tatt med vakuum. Fødsel nr 2. Kjente jeg sporadiske kynnere i løpet av dagen, tok seg opp i åtte tiden på kvelden. Men korte, og fra 2-15min mellomromm. I ni tiden gjettet jeg på at "nå var det på gang". Etter en stund ringte jeg føden fordi jeg måtte sånn på do, og fikk beskjed om at jeg kunne komme inn for et klyx og dra hjem igjen. Joda i det vi satt oss i bilen kom riene med 2-3min mellomrom. 30min (1time etter at jeg ringte sykehuset) etter at vi ankom sykehuset var mini ute. Smertemessig var den siste helt klart verst! Og vanvittig intens. Skrek som en stukken gris :-P Hadde mye mer "kontroll" første gangen. Men det var fort gjort da, og jeg var mye mindre sliten. Men etter begge fødslene har jeg var i veldig god form i etterkant. Begge gangene har jeg selv gått fra fødestua 2 timer etterpå.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har hatt en på 9 timer og en på ca. 45 min. 9 timer er jo langt ifra en lang fødsel sånn egentlig, men i forhold til nr. 2 ble det jo det;-) De startet på akkurat samme måte og var igrunnen veldig like hele veien... Eneste forskjellen var vell att den første gikk ganske rolig for seg , mens den andre var veldig intens og over nesten før jeg rakk å registrere att vi var igang...;-)
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 nr 1. kom på 48 timer... og nr. 2 på 2 timer og 35 min... hehehe Med nr 1 gikk vannet hjemme, og vi kjørte til sykehuset. Der lå jeg med jevnt stigende rier til gutten var ute 48 timer og 5 min senere... Tok laaaaang tid, og jeg fikk drypp underveis for å få opp farten litt, men en ganske grei fødsel. Nr 2 kom på igangsetting.. Fikk satt veneflon med drypp kl. 15, 12 dager på overtid. Den første rien stoppet aldri! Klokka 17.35 var han ute. Og jeg kan konstatere at jeg heller ville hatt en fødsel til på 48 timer, enn en ny styrtfødsel... Nr. 3 skal til med KS i slutten av mars. Dette siden jeg revnet veldig mye under begge fødsler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå