Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hva gjør jeg nå?? Etter nok en løgn og tidligere utroskap må jeg komme meg ut av dette ekteskapet. Vi har fire små barn, der jeg har vært hjemme mesteparten av tiden. Han er hovedforsørger med betraktelig høyer inntekt enn meg. Vi har stort huslån. Jeg trenger hjelp....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Det var litt av en situasjon ja! Du kommer til å slite alene med 4 (!) unger. I tillegg dårlig økonomi. Du kommer også til å slite med å finne en kjæreste....veldig få vil gi seg inn i noe med en som har så mange unger fra før. Synd å si det, men du er et veldig godt eksempel på å IKKE sikre framtiden sin. Når det er sagt, jeg føler med deg i situasjonen din. Du kommer sikkert til å få stort bidrag, overgangsstønad osv. Men tror ikke du kan sitte med huset.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Hva trenger du hjelp til? Det økonomiske? Om du skal ha barna mest må han betale barnebidrag Du kan søke om bostøtte Om den minste ungen er i rett alder kan du søke om OS Går de i bhg/sfo kan du søke om støtte til dette Du vil få en ekstra barnetrygd Og så må du finne deg en jobb. Dere må selge huset om han ikke vil betale deg ut. Du vil nok ikke kunne sitte med noe hus.
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Du bør bestille en time hos NAV for veiledning i forhold til det økonomiske. Så må du bestille meklingstime hos familievernkontoret og komme i gang med en dialog med mannen din om hvordan det praktiske skal ordnes. Hvor skal barna bo, hvordan skal samvær ordnes, bidrag osv. Lykke til!
1mor3barn&1000ideer Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 For et idiotisk og negativt svar fra 16.54!!! Klart du får til dette helt fint. Jeg har vært igjennom det samme, men med tre små. Han var også hovedforsørger m høy inntekt, og jegh hadde gått hjemme m barna pga de kom kjapt etter hverandre. -Bestill time hos familievernkontoret for mekling. Ta alt gjennom de, om han gjør seg vanskelig. -Skaff deg advokat, ro meg dere kan bli uenige mtp det økonomiske. (du får fri rettshjelp om du har lav inntekt) - Ta kontakt med Nav med en gang. Ting tar tid der, og du kan søke om overgangsstønad,stønad til barnetilsyn (eller fripkass), ekstra barnetrygd, undersøk ang bidrag fra far (hvor mye skal han betale?), bostøtte m.m - Snakk m familie og venner, kanskje du trenger ekstra hjelp nå? - Liveditt må legges opp på en annen måte, og dette klarer du helt fint. - Og selvfølgelig får du en ny kjæreste en gang i fremtiden!!! En mann bryr seg ikke om du har null eller ti barn. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Har ei venninne som greide det, selv med 5 små barn. Hun sitter faktisk igjen med huset også. Hun hadde vel nesten ikke jobba de siste 10 årene pga barnefødsler og permisjon, men begynte på utdanning etter bruddet. Hun hadde ikke penger i banken eller andre rundt henne som hjalp henne økonomisk, så jeg regner med at hun har fått støtte fra NAV og barnebidrag. Har aldri annsett henne som fattig.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 16.54 sitt er faktisk ikke så borte. Det å gjøre seg avhening av mannen sin i 2011 er lite smart, dessverre... Du kan garantert ikke sitte med et stor boliglån alene. Sjekk hva du har krav via nav på av farsbidrag etc. , og så må du kanskje jobbe mer hvis du jobber deltid ?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Ja nav eller sjekk litt om fri rettshjelp. Har har kjøpt huset før dere ble gift så er huset hans. Skilles dere og dere får delt omsorg så skal vel han ikke betale noe til deg.... Men første bud er vel å få deg en jobb... Ikke for å være negativ, men en ting som har blitt banket inn i hodet mitt fra jeg var liten av mine foreldre var; uansett hva som skjer her i livet skaff deg en god utdannelse og sørg for at du vil klare seg selv økonomisk. Ikke det at jeg går å tenker på at jeg skal skille meg, men halve huset er mitt, jeg har min egen sparekonto, har en bra jobb og det er jeg så glad for slik at om noe skal skje, så er det ikke det ikke pengene som er hindringen... Ønsker deg lykke til..... Må være en forferdelig situasjon å være i.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Hvorfor tror du hun kommer til å slite alene med 4 unger? Gubben skal vel bidra litt han også eller?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Men ærlig talt da....Hvem har sagt noe om å være avhengig av mannen?? Jeg er høyere utdannet og har ingen problem med å få meg full jobb! Jeg har derimot valgt, for en kort periode der barna er små, å være mer hjemme med dem. Om jeg noen gang får meg ny mann ( tenk; hun har FIRE barn!!)....det er ikke akkurat min største bekymring per i dag. Nå må jeg bare prøve å orientere meg i lover og regler, og gjøre det som er best for meg og barna. Tusen takk for svar ellers HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Vil ikke mann ha deg pga du har 4 barn er han ikke seriøs uansett. Lykke til med økonomi og det fins mange støtter å søke om
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Så hyggelig du er da, ingen kommer til å ville ha deg fordi du har 4 barn. Det er bare tull møter du den rette vil han ha deg med ingen, 2, 4 eller 8 barn for den sags skyld. Og jeg tviler på at det er å komme inn i et nytt forhold HI bekymmrer seg for sånn i første omgang. Når jeg og exen gjorde det slutt var det å komme meg ut av en vond sitvasjon jeg ville først og fremst ikke å hoppe i køys med en annen. Så om jeg var mer eller mindre atraktiv på sjekkemarkedet drassende på et par barn spilte liten rolle. Heller alene en i et dårlig forhold. HI det ordner seg. Det dere må finne ut er hvordan barnefordelingen skal være så tar du det derfra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå