Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 I helga var jeg på tur med jentene. Spiste biff tartar,myke oster, sjømat og vi hadde oss en god fest lørdagskvelden. Så skulle jeg hatt mensen i går, er ganske regemelssig. Tenkte ikke mye over det, men tok en test i dag tidlig bare for å være sikker. Den viser en svaaak positiv. Er ikke prøver, og det passer dårlig. Men er denne virkelig positiv, så klarer ikke jeg å ta abort. Det jeg lurer på er, kan det være farlig at jeg drakk og spiste det jeg spiste så tidlig i svangerskapet om jeg virkelig skulle være gravid?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg skjønner at du er bekymret, det var nemlig jeg også i fjor da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen - røkte og drakk alkohol + inntok store mengder tilskudd av grønn te flere ganger om dagen i den samme perioden. Forhørte meg med legen og fikk beskjed om at det ikke var farlig og at dersom den lille hadde tatt skade av det så ville kroppen ordne opp.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Teoretisk sett kan det være skadlig, men det er uansett ikke noe å gjøre med nå. Faren for at det har skjedd noe som skader barnet men samtidig ikke skader det så mye at det ender i SA er minimal. Litt alkohol og "gal" mat er helt normalt før man vet at man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg gjorde akkurat det samme som deg, før jeg visste at jeg var gravid. Legen min sa at det ikke var farlig når det var så gryende tidlig. Men det er ulike meninger om det, vet jeg. Hadde ikke bekymret meg;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er prøver og lever som normalt. Fester og drikker og koser meg. Men når dagen den viser posetiv er det stopp på alt som er fy fy i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Tror et evt foster er nokså sikkert siden det tar næring fra plommesekken aller først.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar. Har regnet litt ut på forskjellige kalkulatere nå, er jo da ca 5 uker på vei. Hjertet har i følge alle ikke begynt å slå enda og jeg slår meg til ro at det må gå bra. Og gjør det ikke det, så gjør det ikke det. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå