Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10029486 Helt enig. Det er mengde og påvirkning som teller, mener jeg. Skulle ønske nordmenn slapp opp litt mer på slipset slik de gjør i utlandet - uten at det går over alle støvleskaft. Men Ola Dunk klarer kanskje ikke drikke uten å bli full....???
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Når folk har tatt opp temaet foreldres alkoholkonsum, så har jeg automatisk tenkt at det ikke er snakk om foreldre som tar seg et par øl eller et glass vin til maten selv om barna spiser med dem. Så hele artikkelen tar jeg som en selvfølge. Å drikke foran barna er greit så lenge man er i stand til å være en ordentlig forelder. Det er når humøret endres for mye eller man blir for full at det er skadelig for barna.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Problemet med minde foreldre og alkohol er at de ikke forstod at de drakk så mye at vi barna opplevde det som skremmende. F.eks at mamma ikke "så oss" når vi snakket til henne eller at pappa snøvlet og ramlet. Man liker ikke se foreldrene sine sånn når man er liten. De har alltid bedyret at de drakk normalt, men som voksen skjønner jeg jo at det ikke var helt normalt. Er man i tvil som mor eller far lar man være å drikke. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Ja, det viser jo at teori og praksis er forskjellig. Teoretisk skader det kanskje ikke barna at foreldrene drikker litt, men problemene oppstår når foreldrene ikke skjønner selv når de skal slutte. 2 øl eller 2 glass vin kan faktisk være nok til å bli såpass endret at barna opplever dette som negativt. Men foreldrene forstår ikke at de burde ha slutte med den første. Personlig drikker jeg ikke når jeg har barna mine, tenker at om jeg ikke egner meg å kjøre bil med 0,2 i promille så skal det samme gjelde for å ta vare på barna mine.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 helt enig her jeg også! det å ha et forhold til alkohol som noe som skal "gjemmes bort" tror jeg egentlig bare gjør vondt verre.. for da blir det sett på med galt syn.. men selvfølgelig skal man ikke være "full" foran barna sine! vi er oppvokst med at et glass vin eller en øl til maten innimellom er kos for foreldrene våre.. og alle vi barna har helt naturlige forhold til alkohol. missforstå meg rett da.. jeg liker heller ikke folk som drikker seg fra sans og samling når barna er i nærheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå