Gå til innhold

frustrasjon!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er frustrert over min egen situasjon og tenker nå å få det ned sort på hvitt og se om det er noe terapi....

Jeg bor 5 mil unna arbeidsplassen min, så jeg kjører 10 mil hver dag, jeg er også avhengig av ferje.... Datteren min går i barnehage nært jobben min. Jeg hadde en SA i oktober, er nå i første trimester.

Jeg har vært konstant svimmel siden september og legene finner ikke ut hvorfor. Jeg er født med bare en nye så de kan ikke drive å eksperimentere med medisiner heller,da mange medikamenter er harde for nyrene, og nå når jeg er gravid er det iallfall ikke snakk om å ta noe piller....

I mitt første svangerskap merket jeg ikke på kroppen at jeg var gravid før jeg kjente at babyen sparket første gang .

Denne gangen er jeg kvalm og brekker meg døgnet rundt.

Jeg har allerede lagt på meg 4 kg. :o helt utrolig ettersom at jeg spiser mye mindre enn vanlig.

En dag kastet jeg opp 2 ganger på jobb og sa til sjefen min at nå MÅ jeg dra hjem, jeg fortalte også hvorfor... da ba han meg om å holde ut en og en halv time til, for da kom det fler på jobb.... herlig.

Pga svimmelheten og konstant kvalme var det null problem å slutte å røyke =))))) -positivt- :)

jeg jobber fast 85% i en stor butikk....

Jeg gikk til legen min, han ville sykmelde meg på flekken, iallfall 50%, men jeg gidder ikke å kjøre 10 mil hver dag bare for å jobbe 3 timer, så jeg ba om 30% sykmelding. Jeg fikk det fram til 16.februar, da skal jeg på kontroll igjen. Nå har jeg prøvd å jobbe 70% av stillingen min i en uke, og det har ikke fungert så langt. Pga svimmelheten blir jeg ukonsentrert og føler at jeg er på besvimelsens rand rett som det er. Men.... dersom jeg skal jobbe 50% blir det som sagt bare 3 timer på jobb, og det blir tilsvarende tid for datteren min i barnehagen. Hun blir kjempeskuffet hvis jeg henter henne etter bare 3 timer. Så da må jeg henge i byen noen timer etter jobb før jeg henter henne. Dersom jeg senere i svangerskapet må sykmeldes 100% må jeg kjøre 20 mil hver dag for at datteren min skal få gå i barnehage. Hun må jo ikke dit hver eneste dag selvfølgelig, men hun trives så godt og vil så gjerne dit.

okey, nå ble det mye sutring fra min side her, men det var også meningen. ikke vær slem med meg, jeg trenger bare en klem !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres klønete ut!

Kjenner du noen i nærheten av jobben du kan få tatt deg en hvil hos?

Klem!

Skrevet

Har du sjekket jernlager og blodprosent?

Er det ikke barnehage der du bor? Hørtes nå veldig slitsomt ut denne ordningen der.

Skrevet

Kan du ikke jobbe 50 %, men dele opp i 2 og 3 dager per uke?

Skrevet

Kan du ikke jobbe 50 %, men dele opp i 2 og 3 dager per uke?

Skrevet

Er vel ikke så enkelt å bare flytte??

Skrevet

Hva med aktiv sykemelding? Så styrer du i stor grad selv når du skal jobbe.

Skrevet

Hvorfor har du bhg i nærheten av jobben og ikke hjemmet deres?

Det må jo bli veldig tungvint både nå og når du er i permisjon med nye babyen.

Sen en annen sa kan du jobbe noen dager og ha fri andre.

Skrevet

blodprosent og alt det der er sjekket, det er tilsynelatende ingenting galt med meg....

grunnen til at jeg har barnehage der jeg jobber istedenfor her jeg bor er at faren til datteren min bor også nært arbeidsplassen min. Til neste år begynner hun på skolen her vi bor og da vil ikke faren ha mulighet til å ha henne oftere enn annenhver helg. Derfor er det sinnssykt rotete for meg, for at datteren min skal få treffe sin far så ofte som mulig nå før hun begynner på skolen.

Å flytte herfra er uaktuelt, det er nemlig ikke mer enn et år siden vi flyttet hit =) Vi stortrives men inntil hun begynner på skole her er alt veldig tungvindt for min del ....sukk

Skrevet

aktiv sykmelding er på vei ut ifølge fastlegen min, den ordningen forsvinner visstnok innen kort tid. Og legen min er absolutt ingen tilhenger av aktiv sykmelding etter det jeg har forstått.....

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du jobbe 3 timer hver dag i stedet for å ta 2 dager ene uka og 3 dager neste? Snakk om å lage drama. Og er det datteren din som bestemmer når hun skal hentes i bhg?

Skrevet

hadde jeg vært i stand til å jobbe hele arbeidsdager hadde jeg ikke trengt sykmelding.....jeg ble sykmeldt for at jeg skulle få kortere arbeidsdager. Svimmelheten blir verre og verre utover formiddagen så da hjelper det overhodet ikke å ha færre arbeidsdager. Mye bedre å korte dem ned.

Jeg lagde denne posten for å få ut frustrasjon over situasjonen jeg er i. Det hjelper litt å dele med andre vet du. Situasjonen er som den er og ferdig med det. Drama lager jeg ikke, trengte bare et klapp på skuldra. Men det skjønte ikke du, men det er helt greit....

Ang barnehage, barn er så forskjellige, datteren min hører til den gruppen barn som er veldig aktive og har godt av aktiviseringen i barnehagen. Og det at hun stortrives der i tillegg til at hun må sitte i bil i en time for å komme seg dit er også en medvirkende faktor til at jeg synes at når hun først er der, skal hun få være der mer enn 3 timer. Folk kan si hva de vil, men jeg er ikke i stand til å holde det samme aktivitetsnivået hjemme som de klarer i barnehagen. men det har vel noe med at det ikke er 20 unger hjemme hos meg til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...