Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hva er det viktig å legge vekt på i søknaden, jeg er så lei av å få avslag. Jeg har en treårig samfunnsfaglig bachelorgrad og er en utadvendt oppegående dame men jeg får for pokker ikke jobb! Jeg blir snart sprø. Jeg har en litt frynsete CV etter å ha vært litt forvirra i tiden rett etter videregående og dette ødelegger så vanvittig for meg. Jeg har søkt både faste og midlertidige stillinger, i Oslo og bygdene omkring. Kan noen hjelpe meg å finne nøkkelen inn? Jeg må finne de magiske ordene som gjør at noen vil satse på meg!!!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Har du arbeidserfaring? Har hørt at de gjerne ønsker noen med variert arbeidserfaring...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Dersom du har vanskelig for å få deg en fast jobb, så anbefaler jeg det å skaffe deg litt arbeidserfaring først! Ta kontakt med et bemanningsbyrå/vikarbyrå og se om de har noe til deg. Det er utrolig mye lettere å få jobb når du har jobb!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har både arbeidserfaring og organisasjonserfaring. Jobber for tiden som vikar i omsorgsbransjen og har et par verv ved siden av. Jeg fatter ikke hva jeg gjør galt. Jeg nærmer meg 30 år, så jeg er ingen ungpike heller. Jeg tror jeg bare ikke klarer å skille meg ut i bunken av søknader.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er sosionom, og føler jobber i nav blir kastet etter en, men ingen vil jo ha dem... Kanskje du mangler jus og saksbehandling i utdannelsen din?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Man skal visst være forsiktig med å skryte av seg selv, men heller nøkternt vise til hvilke erfaringer man har i tidligere jobber, og hvilke egenskaper som er mest typiske hos en selv. Unngå for all del bruk av moteord og svada. Det virker bare mot sin hensikt. Det gjelder f.eks. ord som kreativ, fleksibel, løsningsorientert, resultatorientert, samarbeidsvillig o.l. Hvis søknaden bærer preg av at man nettopp har gått på kurs i søknadsskriving hos NAV, så er det et stort minus. Skriv heller ikke nevneverdig om fritidssyslene dine. De kan du heller fortelle kollegene om hvis du får jobben. Eneste unntak er hvis du har lederverv i en frivillig organisasjon.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Hei! Vi ser etter personer med variert arbeidserfaring. Personen vi leter etter har arbeidserfaring som gjør oss sikre på at vedkommende formulerer seg bra skriftlig og muntlig. Saksbehandlingserfaring kan være en fordel, likeså erfaring fra offentlig administrasjon eller privat næringsliv. Vedkommende bør være vant med et høyt arbeidstempo og man må være omstillingsdyktig og ha evne til å tilegne seg ny kunnskap. Vi erfarer at det er mange søkere til stillinger når vi lyser ut. For å si brutalt hvem som ikke blir valgt ut til å komme til intervju så er det: De som ikke har høyere utdanning De som har en type utdanning vi ikke ser som relevant (sykepleier, lærer osv) De som ikke har relevant arbeidserfaring selv om de har relevant utdanning (f.eks en sosionom som bare har jobbet som miljøterapeut) De som blir innkalt til intervju er: De som har relevant utdanning og arbeidserfaring De som har en annen type kompetanse som vi kan nyttiggjøre oss (f.eks jobbet som leder eller opplæringsansvarlig i en større bedrift og kjenner det private nærlingsliv godt)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Er glad jeg slipper å jobbe i NAV jeg...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Men en gang må jo være den første?? Jeg er ikke HI, men litt i samme båt. Jeg tar master i sosialt arbeid, men gruer meg til å begynne å søke på jobber, for ser jo at i alle annonser står det at det er krav til relevant arbeidserfaring. Det har jo ikke jeg. Er utdannet vernepleier fra før. NAV hadde vært en interessant arbeidsplass for meg også, men ser jo at det kan bli vanskelig å komme innenfor. Skriver masteroppgave om ledelse, kunne det veid opp litt da? Til HI: kan det være at du vektlegger i søknaden hvorfor jobben er viktig for deg? Har sett på jobbsøkersider på nettet at du heller bør vektlegge hvorfor du er viktig for jobben:0)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Det kommer jo an på hvor man søker jobb også. Søker man på et større sted tror jeg dessverre man har svært liten mulighet til å få jobb på NAV uten relevant utdanning. Eneste jeg vet om er enkelte jurister som har fått jobb på NAV forvaltning som nyutdannede. Jeg ville iallefall anbefale deg å få deg en relevant deltidsstilling ved siden av studiet. Det ville ha økt dine muligheter. Erfaring fra rus- og psykiatri er ofte også etterspurt i NAV.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Til dere som lurer på hvorfor noen vil jobbe i nav...hvorfor ikke? Det er faktisk er spennende arbeidsplass, og selv om det skrives mye negativt om etaten er det masse positivt også. Jeg jobber i nav og trives kjempegodt på tross av stort arbeidspress og mye negative tilbakemeldinger. Det er vanskelig å få jobb innen nav fordi det er mange søkere til ledige stillinger. I stillinger som har vært utlyst på mitt nav kontor har det vært opptil 150 søkere. Det er nok er fordel og ha juss i utdannelsen og arbeidserfaring innen offentlig forvaltning. Jeg startet på trygdekontor for 7 år siden. Hadde da et vikariat og fikk ikke fast jobb i nav før jeg tok 1 år med juss. Så tror nok ikke det er magiske ord som hjelper deg å få jobb, men at du mangler relevant utdannelse og arbeidserfaring. Håper du får napp tilslutt....lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Hvis meg det positive.. jeg har aldri sett det! Kanskje lokalt, men ikke i forvaltning!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå