Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(samme som småtroll 1-2år)

Har ikke vært på noe svømmekurs med minsten, men har lyst å dra i svømmehallen. Men hva "gjør man" med så små :)

Det er vel område med lavere vannstand i den ene enden vil jeg tro.

Men hva gjør man? Og hvor lenge er man i bassenget? Svømmebleier?

(Herregud, flau, hehe ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drar ofte i svømmehaller med vår blivende 2åring+5åring, ikke noe hokus pokus det...;)

Der vi går pleier det å være ganske så kaldt i bassenget og i garderoben, så vi utnytter sjelden hele timen vi betaler for. Kan nok være lurt å starte med en liten tur for så å øke etterhvert som han blir vant til vann ol.

Hva gjør man... Tja... Plasker rundt? Min tass finner favorittplassen sin (på det dypeste selvsagt) og hopper og hopper og hopper.... Han har også blitt flink til å "svømme" med armeringer og er storfornøyd når han kommer seg dit han vil på egenhånd. Din er jo endel yngre, men dere får plaske litt, kaste ball kanskje. Nyte den vektløse tilstanden?

Vi bruker forøvrig alltid badebleie, selv om jeg synes det er noe herk. Kan også være lurt å ha med en badekåpe som han kan tulles inn i etter endt bading. Vi pleier også å ha med litt mat og drikke som de får i garderoben/bilen.

Babysvømming har vi forøvrig ikke vært på, men begge ungene storkoser seg alikevel :)

Skrevet

ååå, tusen takk for svar! :D

Dette var til stor nytte, og med masse tips :)

Da blir det å rigge seg til ved neste anledning :)

Så man kan ikke bruke anlig bleie har jeg skjønt.. ? Den vil vel druknes i vann på en annen måte enn badebleie...

Skrevet

Vi har prøvd å gå i "vanlig" svømmehall et par ganger, men både jeg og frøkna fryser i det kalde vannet så det blir sjelden en fin opplevelse.

Du bør undersøke om det er svømmehaller i nærheten som har varmere vann. Det er et must for oss.

Hvis du bor i oslo/Akershus har de varmtvannsbasseng på bøler og på Jessheim.

Vi har gått 4 kurs på baby-/såbarnssvømming,men bruker vel ikke så mye av det vi har lært der. Frøkna vil helst ligge i baderingen og holde på for seg selv. også er det stas å hoppe fra kanten og klatre opp selv.

Badebleie er ikke dumt og sikkert noe mat ja. Og nok håndklær til å holde varmen både før og etter dusj.

Skrevet

Jeg har vært masse i svømmehalln med mine 2 gutter. De storkoser seg. De har aldrig vært på baby svømming,men jeg har vært med de fra de var små. De er 3 og 5 år nå :) Begge brukte badebleie så lenge de brukte bleie, men nå har de badebukse. Der vi bruker å gå er d 1 babybasseng, 1 varmebasseng og 1 stort basseng:) vi bruker å være der så lenge vi vill vi:) er der ca 1.5 - 2 timer. Har me litt mat og drikke i garderoben så jeg får årdnet meg jeg også:) Bruker slike hånduker som d er hette på til gutta, trer di over hodet så holder de seg varme:)

Skrevet

Vi pleier å gå i svømmehaller der de har enten barnebasseng eller et lite basseng som er en del varmere enn vanlige basseng.

Det du trenger er og badebleie, jeg har kjøpt en fra Imse Vimse til mini, denne er vi veldig fornøyd med! Sjekk på bleieboden osv.

Ellers er det ikke så mye hokus pokus, ha med en morgenkåpe eller lignende så mini ikke blir kald når han ikke er i bassenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...