våken_om_natta Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Har dere alltid begge/alle barna med på alt eller gir dere barna alenetid? Mine er en av hvert kjønn, og med 3 år mellom. Jeg føler at de har såpass ulike behov at jeg ofte finner på ting med dem hver for seg. Føler at jeg får et tettere bånd med dem når jeg får kose meg med en av gangen. Hva tenker dere om det?
Linchen Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Høres ut som en god ting - vi praktisere det samme og har også tre år i mellom
Cornelianelia Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Her får storesøster ofte gjøre ting som lillebror er for liten til ennå. Vi kan f.eks dra på teater med henne, men ikke ham. Har nok ikke vært så flink til å gjøre noe med bare ham.
flypapir Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Her har vi det likt som hos dere, en av hvert kjønn og med 3år imellom Vi gjør litt begge deler. Synes det er kjekt å finne på ting alle sammen, samtidig som det er koselig å være alene med kun den ene eller andre. Ikke alle aktiviteter passer for begge heller, så noen aktiviteret må gjøres uten den andre.
Ranveig R Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Litt av kvart. Storebror på 5 har 80% plass i bhg, lillesøster har 60%. Dermed har lillesøster og eg ein dag saman utan storebror kvar veke. Det er godt for alle trur eg. Storebror har alltid 1-2 timar aleinetid etter lillesøster er i seng om kvelden. Då får han velge kva han/vi skal gjere på, enten det er å spele spel, lese eller sjå film. Aktivitetar "utanom det vanlege", f.eks. tur på Akvariet tar vi saman, men meir aldersbestemte aktivitetar som kino/teater delar vi opp. For 5 minutt sidan spurte 5-åringen: "Mamma, kor tid skal eg ha fri fra barnehagen uten at Eir har fri?", så han har skjønt eitt og anna. Eg har ein fridag annankvar veke (når begge ungane er i bhg), så eg har lova han at neste mandag skal han få fri frå bhg, og vere med meg og oldemor på handling/kafé )
Venja Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Vi har knappe 2 år mellom, og samme kjønn. Er ikke så veldig flinke til å finne på ting med dem hver for seg.
Piken på landet Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Det hender at storesøster får gjøre ting uten lillesøster. Som å gå på teater eller kino. Det syns hun er veldig stas. Men det skjer ikke så veldig ofte, 3-4 ganger i året. Utenom så har jeg som regel med meg begge. Det er tre år mellom den også (snart 3 og snart 6), men jeg ser jo at interessene går i veldig lik retning. Om ikke lenge får begge være med på alt.
Gjest To stjerner Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Litt både og her også, og her er også tre år mellom. Noen ting er minstemann litt for liten til å gjøre, og største har glede av å gjøre ting med en av oss voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå