Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel nummer 2? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når startet den i forhold til termin?

Noen som vil dele dette med meg? Jeg er gravid med nummer 2, 38+2 og veldig lei nå. Fødte første da jeg var 39+2, og ønsker at noe snart skal skje :) Noen som vil dele sin erfaring..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer 2 startet med en tablett stappet oppi der to uker over termin.

Skrevet

Var hos jordmor på sykehuset pga oppfølging, og sa at jeg ikke ønsket å komme tilbake noe mer. da var jeg 6 dager unna termin... Hun sa hun kunne sjekke om jeg hadde åpning, og det hadde jeg (bare 2 cm, men åpning er åpning) Så da spurte hun om hun skulle strippe meg, og jeg sa ja... På vei hjem begynte det å murre i magen, og på kvelden samme dag dro vi inn, og på natta kom en prins :)

Sånn kort fortalt :)

Skrevet

2,5 uker etter termindatoen!!!!!!! og den startet med rier.

Må sies at førstemann kom 2 uker før termindatoen.

Skrevet

2 uker før termin :) Murring og sterke kynnere kl 21.30 om kvelden, vannet har ikke gått noen av gangene. Ingen andre tegn, men hadde en rask førstefødsel så sh ville ha meg ned for å sjekke.

Kjørte hjemmefra kl 22 og da hadde jeg 3 min mellom hver ri. Baby var ute 40 minutter senere - heldigvis på sykehuset. Rakk det med et skrik.

Så det blir spennende å se hva som skjer nå tredje gangen, hehe

Skrevet

Våknet klokka kvart over to på natta med 5 min. mellom riene. To timer og 35 min. senere kom det en liten prins:) Fikk 20 min. på sykehuset, så rakk det akkurat. Var da tre dager over termin.

Skrevet

Vannavgang og rier 4 uker før termin. Riene kom med 3 minutters mellomrom. Det ble ambulanse til nærmeste sykehus (2 timer unna), og hastesnitt. Det skulle være et planlagt snitt 2 uker senere, så det kom litt brått på kan man si:) Alt gikk veldig fint, og det var ingen komplikasjoner.

Skrevet

Var på sykehuset for kontroll 6 dager på overtid. Uten rier eller tegn til fødsel !

BANG kom rier kasta på meg, og uten pause. Etter 2 1/2 time var han ute. Rakk ikke registrere hva som skjedde. Ble stiv av smerte.

Stor flott gutt på 4,2 kg !

Ut av en liten kropp på 160cm og 50 kg.

Skrevet

Hei ;)

Så spennanes da! :)

Første kom på termindato, men fødseln starta spontant 2 daga før ;)

Lillejenta kom 8 daga over termin, og da etter at jordmor strippa mæ dagen før ;) Rian kom bare par tima etter at ho strippa mæ ;) Og da gikk d relativt raskt ;) Bare 4 tima etter at æ kom inn på sykehuset va ho ute :)

Du e jo over 37 uker så nu kan babyen din bare komme :) Lykke til! Glæd dæ til å bli tobarnsmor :)

Skrevet

Va nu ikke meninga å være anonym da :P

Skrevet

starta med rier 2 dager over termin!!!

Skrevet

Fødsel nr to startet med murringer som iløpet av 1,5 time ble til rier, og som 2 timer seinere var blitt til baby :)

Forøvrig 9 dager før termin.

Skrevet

Nummer 2 startet med rier 3 dager etter termin:-)

jeg var himla lei på slutten, og hadde sex hver dag den siste uka. etter hver gang vi hadde sex, fikk jeg falske rier. nest siste gang var de falske riene sterke, men varte bare en times tid av og på. siste kvelden med sex hadde jeg en time med falske rier. da var de regelmessige. så, etter 5 timer, startet fødselen.

så hopp i køya med mannen din! :-)

Skrevet

Det sa pang. Rier som gikk over i en ny rie startet som lyn fra blå himmel (bortsett fra at jeg var 5 dager over termin). Jeg hadde vært hos jordmor samme dag og hun så ingen tegn på at fødselen var rett rundt hjørnet og satte opp time til overtidskontroll ... Barnet kom på under to timer og det var bare så vidt jeg rakk å komme meg til fødestua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...