Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Min gutt har feber på 8`ende dagen. Formen er ikke veldig god, men legen på fredag konstaterte at han ikke trenger penicillin. Han er fryktelig blek, men det kan vel godt skyldes feberen? Det jeg lurer på er hva som er tegnene på leukemi... Burde jeg be legen sjekke for dette? Når burde man reagere? Dere tenker nok at jeg er litt hypokonder her, men jeg vil heller være på den sikre siden...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 http://www.google.no/search?client=opera&rls=nb&q=leukemi+symptomer&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest mange forskjellige symptomer,som feks slapphet, feber,blekhet, forstørret milt og/eller lever, blåmerker, petekkier, blødende tannkjøtt, blør lenge fra småsår, høy puls, hyppige infeksjoner, hovne lymfekjertler, etc. En blodprøve vil si ganske fort om det er leukemi eller ikke. Ta en tlf til legen igjen og forklar frykten din. Lykke til! Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for =)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Nei, jeg troooor jo heller ikke det er det. Men tanken slår meg likevel. Er det ikke litt overhysterisk å be legen om dette? hi
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 uff... nå ble jeg hvertfall bekymret... noen fler med råd? hi
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Ene niesa mi har hatt leukemi (og hun er helt frisk i dag). Det startet slik du beskriver, men i stedet for å engste deg kan du få legen til å ta en blodprøve. Blodbildet vil raskt avsløre om det kan være noe mer alvorlig enn en virusinfeksjon.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Altså antall blodplater, hvite blodlegemer og en slags type blodprøve, ikke den enkle varianten hvor kun crp sjekkes.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Takk dere! Har nå ringt legen som ville ha en ny vurdering på han, så ny time i morra! Nå må jeg bare roe meg litt ned, for sjansen må jo være fryktelig liten for at det faktisk er noe alvorlig! Alle har jo influensa på denne tida! Uff, men skal bli godt å få sjekket det! hi
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Sannsynligheten er lav, men det er likevel lurt å følge magefølelsen din. Søstra mi angret ikke i hvert fall. Desto tidligere sånt som leukemi blir oppdaget desto mildere behandling trengs (som oftest i hvert fall). Men sov godt i natt, det er nok bare forkjølelse/influensa
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 tusen takk for råd og oppmuntring! Dette går sikkert bra! hi
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Bare lurte på hvordan det gikk med sønnen din,om du har vært hos legen? Hvis det,hvordan gikk det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå