Gå til innhold

Dere som strikker endel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endel restegarn som jeg gjerne vil få brukt. Mesteparten av garnet er fra nøstebarn, ellers noe som er litt tykkere. Ønsker å få brukt det, men kommer ikke på noe lurt.., ;-/

Jeg har også litt (tykk) garn igjen fra jeg heklet en puff (fra pickles.no). Men har ikke nok igjen til enda en puff... Forslag?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikk er babyteppe/nøstebarnteppe av restene, og et putetrekk til å matche puffen av puffgarnrestene :)

Evnt. noen barnevester av nøstebarngarnet og votter av det tykke...

Skrevet

Jeg strikker litt, dog på barnehagestadiet;)

Hva med, en hals til barnet, lue, skjerf, kanskje veske om du har en datter? tøffler?

Ellers har de bra med inspirasjon på http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php

Her er jo instruksjonsvideoer også, dersom du ikke kjenner den brukte teknikk de opplyser om i oppskriftene.

Skrevet

Det med puterekk som matcher puffen var superlurt! Får håpe det er nok til en liten heklet pute.

Har to nøstegarn tepper, og tror jeg har nok egentlig.. Men kanskje en ny stripete strikkejakke til vesla. Hmm..

Takk for svar og lenke!

Skrevet

En veske? Det hørtes gøy ut. Nå er hun bare 7 mnd ;/ men har ei niese på snart 4 som elsker vesker..

Garnet er litt kløete, så er ikke så glad i lue etc. Men votter i det tykkere garnet kunne være en ide.

Vest også.. Takker for gode tips dere!

Skrevet

jeg strikket veske til min niese på 2 år, og hektet på en sopp som pynt i den lange hanken) hun digger den...

Jeg strikket også en slange til min sønn på 3 mnd, stappet den med vatt. Broderte to øyer og fingerheklet en tunge.

Skrevet

Flink du er! Nå fikk jeg gode ideer altså ;-)

Skrevet

Så flink du er som bruker opp restegarn forresten! Jeg har en veske full av garn her...har en tendens til å kjøpe garn "fordi det var så fint", og så blir det bare liggende. Må være streng med meg selv n, og bruke opp det garnet jeg har før jeg kjøper noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...