braveheart Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 min lille (store!) sønn på straks 6mnd,tuller så på natta. Inatt våknet han annenhver time og skulle ha pupp..mat 5ganger mellom kl.23 og 06 er alt for mye for en så stor baby. Han får grøt på kvelden+pupp ofte på dagen+sånn fruktmos.han er stor(snart 10kg!)men jeg er helt sikker på at han ikke våkner hver gang fordi han er sulten!!!noen ganger sover han ok på natta (pupp 2ganger)men ofte så blir det altfor mye styr på natta.jeg går konstant med altfor lite søvn! han har 3 dupper om dagen ,2stk på 30min og en på ca.2timer. og han sover ikke senere enn kl.17. skal jeg begynne med mere mat på dagtid? han er også ganske sein iforhold til å rulle rundt,han hater å ligge både på rygg og mage-skal helst bæres rundt... noen som har tips?flere som har d sånn
Collette Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Uff, det der er veldig vanskelig når det står på, men jeg lover deg at det blir bedre. Det høres ut som om kanskje nattavvenning kan være en idé? Har du/dere tenkt på det? Det kan bli mye gråt, men det pleier å bli bedre allerede etter et par netter. Noen anbefaler at pappaen tar det, mens andre synes det blir for mye å ta vekk både pupp og mamma. Du kan jo kanskje gi pupp før du legger deg selv og så bestemme deg for at det ikke blir mer mat før tidligst 06. Det blir noen tøffe netter, men det er sikkert verdt det. Sover han i egen seng eller samsover dere? Jeg tror kanskje også det kan være lurt å forsøke å innføre to dupper, men kanskje ikke samtidig med at dere tar nattavvenning. Får han mer sammenhengende søvn på natta, så går det kanskje av seg selv. Håper at det blir bedre og at du får mer sammenhengende søvn.
*Lissi* Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Har du prøvd å gi han vann når han våkner om natten?
petite fleur Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Hvor mye spiser han på dagen? Jeg har også en gutt på 6 mndr, han spiser 4 måltider med fast føde på dagen + melk. Han sover hele natten. Det kan også hjelpe å flytte ham på eget rom, samt gi en flaske mme hvis han ellers bare får mm. En venninne av meg fikk ikke sønnen sin til å sove om natten før han var 8 mndr og ga mme om kvelden.
Gjest yrild Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Huff jeg husker lillemann var sånn og jeg føler med deg... Tror faktisk jeg ville tatt nattavvenningen nå, så er det ihvertfall ikke så stas å våkne på natta. Jeg begynte med å kun gi pupp en gang etter kl 4 husker jeg, ellers så måtte far stå opp den uka (he he) og det gikk raskt at han sov lengre strekk. Han hadde nok vent seg til at han måtte ha pupp for å kunne sovne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå