Gå til innhold

Mister jeg nå? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 5+1, og har fått to svake positive billigtester og en svak positiv clearblue.

Nå våknet jeg nettopp opp til masse blod på trusebindet! :(

Jeg har ikke veldig vondt, kjenner bare litt svake strålinger nedi der og litt nedover bena, som om jeg har vært på en skogstur eller noe. Litt murringer fremme nede også... Jeg som gledet meg på en liten lillesøster eller lillebror til gutten min :'(

Jeg har jo lest om mange som har blødd i svangerskapet og at det har gått bra, men mister jo håpet med en gang det skjer meg.

Hvor lenge burde jeg vente med å teste igjen for å sjekke om alt hcg'et er kommet ut av urinen eller om jeg fortsatt er gravid?

Blir glad for litt flere solskinnshistorier også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, det var akkurat sånn jeg hadde det da jeg mistet sist, men jeg syns du skal ringe legen din for å få sjekket hcget, for det kan være en mulighet for at det har gått bra alikevel..., men uansett så er det jo bedre hvis det skjer nå om noe er galt..!

lykke til

Skrevet

Jeg hadde en del blødninger i mitt forrige svangerskap. Var på tidlig ul i uke 8 pga dette. Alt gikk supert, har en jente på et år nå. :D På UL viste det at det var litt ekstra lid rundt eggposen eller noe sånt som gjorde at jeg hadde blødninger. Det kunne skje og var helt normalt fikk jeg beskjed på. Fikk og vite at jeg kanskje kunne blø litt her og der vider også. Gjorde heldigvis ikke det så mye da. :D Men alt gikk supert her. Hvordan blødninger hadde du? mye? Friskt?

Masse lykke til klemmer fra meg til deg.

Skrevet

Hcg hormonet sitter i kroppen ca 4 uker..Derfor må du be legen din måle hcg din nå og evnt om noen dager for å se om det har vært stigning.

Hvis hormonet har steget har det gått bra hvis ikke så har du desverre mistet.

Lykke til, håper spiren klamrer seg fast

Skrevet

Det trenger ikke være det som skjer, men ta det helt med ro noen dager og ta da en ny test.Evt kontakt lege om noen dager. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde problemer med økning i hcg hormonet under svangerskap nr to, i tillegg til blødninger. Alt gikk bra. :)

Skrevet

Siden du nå er i uke 6, så burde du ha fått en sterkt positiv test..og pga av at du får svake så er jeg redd for at du nå mister..Beklager..Det var nemmlig sånn jeg selv mistet..Fikk bare svake tester, selv når jeg var så pass som 7-8 uker fikk jeg bare svake tester..

Når jeg begynnte og blø i uke 12, fikk jeg ul og der ble det konstater at jeg "bare" hadde blitt gravid, men at fosteret aldri hadde utviklet seg..

Ta en test til om et par dager om den fremdeles bare er svak positiv hadde jeg kontaktet lege..

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i uke 6 i fjor. Hadde to svake tester dagen før jeg begynte å blø...

Men som noen har sagt over her er det vanlig med blødninger innimellom uten at det er fare på ferde.

Ønsker deg masse lykke til og håper at spiren din sitter

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Så da burde jeg ringe legekontoret i morgen og spørre om å få ta blodprøver? Kan de nekte siden jeg er så kort på vei og allerede blør? Hvordan foregår dette, må jeg inn til fastlegen? Hva om de sier jeg bare skal se det an? Hvor lenge kan jeg gå rundt uten å vite om jeg har mistet eller ikke?

Mange spørsmål her nå, men det gikk da så fort mellom gledestårer og hopping i taket til å våkne til synet av blod...

Har fortsatt og blø i hele dag. Har prøvd å ligge mest mulig i ro. Har googlet masse og funnet mange solskinnshistorier om gravide som har blødd mye uten og miste. Gjør det i grunn bare værre for meg... Jeg er en sånn som tar det for gitt at det går bra om jeg står der med en positiv test i hånda...

HI

Skrevet

Disse svake takene i bena forsvant ganske fort. Murring er jo vanlig i graviditet. Men det trenger vel ikke være smertefullt å spontanbortere når man er så kort på vei?

Ingen blodklumper eller rester eller noe. Bare tynt rødt blod.

HI

Skrevet

Det virker nok som du mister.. i og med at du har blødd friskt blod i hele dag :-/

Skrevet

Hei! her kommer litt info osv til deg.

For det første, når du er så kort på vei er enkleste å raskeste måte for å sjekke om du enda er gravid en hcg stigningsprøve, der du tar en prøve, å så kommer du tilbake etter 2 dager der de tar en ny. Har hcg doblet seg eller stiget tilstrekkelig er du enda gravid, har den sunket har du mest sannsynlig mistet..

Ingen her inne kan si at du har eller du har ikke mistet. Uansett om du sier at du blør så så mye eller blodet ser sånn ut. Vi kan KUN komme med egne erfaringer og hva vi tror.. så jeg vil ikke at du skal gå å være kjempelei deg fordi 2 stk mener at du må ha mista, for det er ikke sikkert.. det kan være greit å ha det i hodet at det kanskje er sånn, men ikke gå å bare tenk negativt, det kan gå bra! er mange som opplever både små å store blødninger og det likevel går bra..og når du er så kort på vei, OM det ikke går bra så er det somregel et avvik ved fosteret som gjør at man mister, siden du har et friskt barn fra før vil det nok være derfor og når du evt blir gravid igjen vil det nok gå fint.

Men somsagt! ikke gå å tenk: jeg HAR mistet! ha det i bakhodet at det kan ha skjedd, men ta ikke all sorg på forskudd før du har fått sjekket deg :-)

Å om du mister nå, så MÅ det ikke komme masse klumper osv..de jeg kjenner som har mista har enten bare opplevd en kraftig mens, eller bare blødd lyst å slimete noen dager for så å blø litt mer rødt,så litt mørkt,så ferdig..men er individuelt og har også med hvor langt man er kommet, i uke 5 er et embryo bare 1-3 millimeter stort og i uke 6 er det 4-8mm stort så det skal GODT gjøres å se det oppi alt som kommer ut.

Men så igjen. har en del venninner som har blødd av diverse grunner der de har vært sikker på å miste eller at de kommer til å miste men så har det gått bra! så prøv å tenk litt positivt også inni dette.

OG ring legen din imorgen!! krev å få tatt en hcg prøve! du skal nå få slippe å vente i opptil 5-6 uker før en test blir negativ. (det kan gå så lang tid, på en venninne tok det 6 uker før hun fikk negativ test og hcg var på 0)

Jeg var på ul i uke 5 og de så ingenting så de sa at enten var jeg gravid eller så ville jeg få mensen snart (de kunne kun se en fortykket slimhinne,som man har når man venter mensen hvert øyeblikk eller er tidlig gravid..) Så de sendte meg uten at jeg måtte spørre for å få tatt en blodprøve for å sjekke hcg og tok samtidig urinprøve som var positiv, hcg fikk jeg svar dagen etter på å den var på 400 og noe..normalt for en ikke-gravid er under 5..(2 dager senere var den på 850)

så da ønsker jeg deg lykke til, å husk! om legen nøler med å ta prøve av deg så sier du at du tolererer ikke å måtte gå mange uker å bekymre deg,å gruble på det! stå på ditt!

Lykke til!!

Skrevet

Ja, får bare ringe i morgen og håpe på at de er snille og vil ta meg inn.

Har egentlig fått litt ro nå.. Eneste symtpomene jeg har hatt er slapphet, oftere tissetrengt, småmurringer og ømme pupper. Har alt dette fortsatt. Har også sett for meg mer smerter og annerledes blødning. Kanskje at det ligner mer på mensblødning eller noe. Men det virker bare tynt og utvannet og legger seg ikke som et lag på bindet på en måte... Men som du skrev J09-ogJ i april 11<3 så oppleves nok en SA veldig individuelt.

Så jeg skal selvsagt ikke være for optimistisk her!

Men tenkte jeg kanskje skulle prøve å ta en test i morgen tidlig før jeg ringer. Siden de var så svake i går vil de sikker være negative allerede i morgen?

HI

Skrevet

Hei igjen:-) troor ikke at en test vil være negativ alt imorgen, men om du har en liggende så kan du jo sjekke liksom, om den er sterkere iallefall:-) de skal somregel være sterkere etter 48 timer..ville nok tatt en jeg..men husk at om den blir svak, så betyr ikke det at du har mista..det kan du ikke vite før en blødning tar seg opp,eller du får det som svar fra prøven at den er lav å så blir lavere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...