Gå til innhold

Spontanabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan legen se om man har spontanabortert? Uten at man liksom vet det selv? I så fall, hvor lang tid etter? For en må vel spør etter ultralyd, da de ikke automatisk gjør det på en vanlig legekontroll :) Har grunn til å tro at en bekjent lyver om dette, men vet ikke. Erfaring anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg når det ikke er deg det gjelder?

Man får ikke automatisk ultralyd nei, og legen kan ikke se om man har spontanabortert med mindre pasienten forteller at hun har hatt blødninger osv som da gjør at legen sender henne til ultralyd. Ultralyd er det sikresete for å bekrefte en abort. Ellers så kan jo graviditetstestene bli negative etter en stune (alt etter hvor langt man var på vei) og personen selv kan "vite" det ved at hun har sett fostersekken osv komme ut..

Skrevet

Man kan også måle hcg og se at denne synker /er borte.. Men om man ikke har hatt blødning har man jo sannsynligvis en missed abortion og må henvises videre, ellers så kan man jo stille spørsmål om personen i det hele tatt har vært gravid..

Skrevet

Det er det jeg vil frem til da vettu, at det bare er løgn. Har ikke på noen måte sagt det er viktig for meg, men lurer litt ja. Det er fordi denne jenta i såfall lurer en som jeg bryr meg om. Er ikke første gang jenter finner på noe sånt vel. Hun sier at hun ikke visste det, legen fant det ut når hun var der for noe annet. Hun har ikke hatt noen tegn, prøvde heller ikke å bli gravid og legen har sikkert sagt: Kom la oss ta en ultralyd på gøy! hehe

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...