Gå til innhold

ENDELIG!!!! Også første mnd med vitex!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!! :D

*gråter av glede*

Har vært litt fraværende de siste par mnd her, følte det tok helt overhånd den etterlengtede følelsen. Og prøvinga generellt. Det ble bare for mye!

Har prøvd siden august, eller sluttet med pillen allerede i april, 9 mnd siden... Men ikke før i august gikk vi inn for dette med prøving og var bevisste ift til det. I september ble jeg kjemisk gravid, befruktet egg som ikke festet seg og dermed svak positiv test før jeg begynte og blø tre dager senere. Da prøvde vi jo med el-tester og slikt.

Men fra november, bestemte vi oss for å kutte ut alt. Og fra januar bestemte jeg meg for å ta Vitex.. Uten noe mer bevisstforhold. Denne mnd hadde jeg DOBBELT så mye el-slim enn til vanlig. Før han reiste bort et par-tre dager. I tilegg til at dette har vært mnd med minst sex i forhold til mnd før. Vi har liksom ikke tenkt på det. Kun gjort som vi vill når vi hadde lyst :P hehe.

Så torsdag skulle egentlig mens komme, meeen.. gjorde det ikke. Jeg har svært ømme bryster, en hel del mensmurringer, trøtt og atter trøtt, generellt uggen/småkvalm hele siste uka :( Og idag mandag, tok jeg endelig mot til meg..... Dro å kjøpte test på apoteket nå nettopp, og den var KJEMPETYDELIG positiv!!!!!!! Strekene kom opp med en gang, på first signal :D ååååh herre!!!!!!

Jeg er så glad :D 4+4 nå da, termin 1.oktober :))

Samme mnd som vår første, så da blir det akkurat 3 år mellom dem om alt går som det skal <3 Åååh, lykke lykke!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅÅÅ, Så gøy!!!!

GRATULERER SÅ MASSE!!!

weee, sitter å smiler jeg nå! 3 år er en super aldersforskjell <3 <3

Masse lykke til videre i svangerskapet, og krysser fingrene for at jeg kommer kjapt etter deg ;):D

Skrevet

Gratulerer kjempemasse til dere:)

Hva er vitex og hvor får jeg kjøpt det?

Skrevet

Tuusen takk!! :D Er sååå lykkelig og glaaaaad! Åååh :)

Håper dere kommer raskt etter ;D

Vitex er kapsler eller dråper man kan ta for å få en progesteronstimulerende virkning. Altså slik at man får en mer balansert syklus med eggløsning, mens og kvinnelige hormoner. Det er et naturprodukt, og virker inn på flere steder av kroppen.

Jeg bestilte kapsler her:

http://www.helsekosten.dk/vitex-p-16340.html

Her står litt om det:

http://www.aromedica.no/hXGYCm2BHS5o.6.idium

:))

Skrevet

Du kan lese om vitex her http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Du må bestille fra dannmark. der blir d brukt som helsekostprodukt. fås ikkje her i norge. Kanskje på resept da..

Jeg begynte for litt over 1 uke siden. startet å spotte forså en svak blødning etter 4 dager.. Jeg har ekstremt uregelmessig syklus. så håper dette skal få litt orden på den. håper også på en spire da :)

jeg kjøpte inne på www.helsekost.dk har hørt at du kan bare kjøpe en om gangen. men vet ikke om det stemmer..

Skrevet

Min syklus har siden vi startet med ordentlig prøving i august tullet endel med 5 dager +/- ... Og noen mnd. med null el-slim, og de mnd jeg testet etter el var det ikke alltid jeg fikk pos el-test engang..!

Så i jula var jeg lei, når mensen kom for n`te gang! Og jeg bestilte kapslene i en fei. Til bare 130 :) Kun en boks, for ved bestilling av to (når prisen kommer over 200kr) kan det bli toll på varen. I Norge kan man få det på resept ja, kjøpt fra apotek og ikke helsekost da og ved navnet Vitex Agnus Castus.

Lykke til :))

Skrevet

Gratulere med spiren :) kjempe kjekt at det tilslutt klaffet..

min syklus er alt fra 40 te 80 dager.. sliter også litt med cyster på eggstokkene. vi brukte tre år på å bli gravid med han vi har nå. men hva ikkje å sjekket om noe hva galt da. men sist gang jeg var hos gynekolog. det er vell snart 1 år siden.. da hadde jeg litt cyster. kan få pergo. men vill prøve dette først..

Skrevet

Bare til opplysning så selges Vitex nå fritt i Norge også. På apoteket uten resept. Men det er dyrt, så man sparer en del på å bestille fra Danmark.

Skrevet

Takk for det! :))

Håper du kommer etter snart, du også, at det funker med vitex for deg :D MASSE lykke til! Så spennende :) Hvor gammelt er barnet ditt forresten?

-

Åja, trodde fremdeles det var på resept jeg :) Er det lang holdbarhet på eskene mon tro? Har jo over halvparten igjen... Bør jeg kaste dem kansje. Får jo ikke solgt/gitt bort en halv boks heller.. Hmm... Jaja :)

Skrevet

Gratulera så mykje!!!;) Kjekt når d lykkes.

Tusen takk for tipset om Vitex. Trur dette kan vera bra for meg, som har surra fleire år på ppilla :P Bestilte frå Danmark umiddelbart. Blei jo berre 146 kr, og det var med frakt å alt:D

Lykke til med alt framover..

Skrevet

Tusen takk :))

Og så bra at flere kan få nytte og viten om Vitex. Tror det kunne vært bra for mange, selv ikke-prøvere og tror det kan være til stor hjelp ved prøving også! Syns det skulle vært mer opplyst og at folk visste om det :) Min boks kom forresten bare 2 døgn etter bestilling, så jeg begynte å ta kapslene 1 dag etter at sist mensvar avsluttet... (Altså 5 dager inn i "denne syklusen" på en måte) :D

Lykke til for deg også :) Håper du kommer etter med godt resultat snart du også! :D

Skrevet

Gratulerer!

Hmm, kanskje jeg må teste Vitex... Hvor lenge skal man ta kapslene?

Skrevet

du tar vitex hver dag hele mnd. akkurat som vanlige vitaminer. men slutt når du får positiv test. kan begynne uansett i syklusen.

Skrevet

Ingen problem å ta de sammen med folat. Folat er et b-vitamin.

Jeg tok de sammen med en stor dose B6-vitamin(pyridoksin). Pyridoksin kan også være med på å stabilisere syklus

Skrevet

Takk for det;)

Eg er nett ferdig med EL denne mnd, siste dag i går. Vente Vitex i posten i dag eller i måro. Bør eg venta til neste syklus for å begynna, eller kan eg ta med ein gong, sjølv om sjansen for januar er ferdig??(med håp om ei spira såklart:p)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...