Gå til innhold

Mensen 7 uker etter fødsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fødte for 7 uker siden, renselsen varte i 4 uker.

Nå har jeg plutselig begynt å blø igjen i store mengder, 7 uker etter fødsel og 3 uker etter endt blødning. Jeg fullammer, så jeg trodde det skulle ta lenger tid før mensen kom.. men det er vel ikke så mye annet det kan være ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikkert mensen. Jeg fullammet og fikk mensen igjen etter 8 uker. (hadde også renselse i 4 uker)

Skrevet

Jada, helt sikkert mensen. MEN - dersom du får store smerter (unormale), eller det kommer klumper som ikke ligner noe du har sett før, og/eller det ikke roer seg på en dag eller to, så tar du kontakt med lege. Da kan det være det henger igjen noen hinner som må fjernes manuelt, men høyst sannsynlig er det mensen :)

Med min første, som sov nesten hele natta fra hun var 2 mnd gammel, ammet langt fra hver 4. time, fikk jeg ikke mensen før hun sluttet HELT med morsmelk. Med minsten fikk jeg det tilbake etter 4 mnd, og han spiste hver 2. time døgnet rundt! Så det er forskjeller ute og går, og ammingen har ikke så mye å si lenger.

Vær obs på at melken din kan forandre seg litt, både i smak og konsistens.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk mensen tilbake før det var gått 5 uker da jeg hadde født første gang, og det enda jeg fullammet. Følte meg skikkelig "snytt" ettersom jeg hadde sett for meg å slippe den leeenge. Etter nr 2 kom den ikke tilbake før det var gått 4 mnd.

Skrevet

Fikk mensen igjen mensen 6-7 uker fødselen med de 3 første. De første gangene var den veldig kraftig.

Sist fikk jeg den ikke igjen før nesten 10 mnd.

Skrevet

Takk for svar, jenter! :)

Da ble det rett og slett tidlig mensen her da :P

Skrevet

Jeg fikk igjen mensen etter få uker etter sistemann, men så kom ikke neste runde før han var 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...