Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 I barnehagen her er det noen gutter som er veldig voldsomme og ikke retter seg etter beskjeder. Vi hadde ikke mulighet til å ha bursdagen hjemme og hadde satt den bort til bowling. For de fleste var det et lite stykke å kjøre så foreldrene ventet dermed. Lokalet er lite så foreldrene ventet på samme sted som barna var. Disse guttene løp rundt og rettet seg ikke etter beskjeder fra de som ledet dette. De roet seg først nok (men var fortsatt voldsomme) når de fikk beskjed om at de ikke ville få bowle. Vi som foreldre til bursdagsbarnet måtte passe på disse barna som hauker for at de ikke skulle ødelegge for de andre. Synes det var vanskelig å irrettesette disse barna når det var bowlingen som hadde regien og foreldrene til disse barna selv satt og så på uten å løfte en finger. Hva er det som er vanlig i slike tilfeller? Er det virkelig slik at foreldrene har fri når de har levert barna i bursdag og dermed ikke griper inn når barna ikke oppfører seg? Er det da bursdagsbarnets foreldre som må stå for all irrettesetting og gjeting? Hva er arrangørsted sin rolle?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Grunnen til at barna deres er som de er, lyser jo lang vei gjennom ihvertall!!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Går fint an å be gjeldende foreldre om å ta en prat med barnet sitt. Det hadde jeg gjort. Hadde ikke giddet løpe etter andres drittunger, når foreldrene selv sitter der!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar. Neste gang kommer jeg nok til å være strengere og be foreldrene styre barna sine om de bare sitter der og ikke gjør noe selv. HI
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har jobber i bhg. Og det er utrolig hvor mye fri foreldre kan ta seg ved julefrokost, FN-kafè, påskesamling osv. Ser foreldre kaffè så glemmer de ofte barna. Man sitter liksom ikke bare å ser på at barnet ikke hører på andre voksne. Synst faktisk det er skammelig å være så avslappet - eller lat.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Ser også mange foreldre som ser barnehagen som en "fri-sone". De som ikke reagerer, har som regel de mest uoppdragne og bråkete ungene også. Har ofte sett at andre foreldre må fortelle disse at barnet deres gjorde sånn og sånn. Da kan det være de reagerer....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Jeg mener at foreldrene skal ta regien over egne barn i slike situasjoner, helt klart. Men bare for å ta eksemplet med bhg. Hvis jeg ikke ser barnet mitt som f.eks leker i ett annet rom når jeg er i bhg -det være seg på tilstelninger eller i levere/hente situasjoner - og han gjør noe som han burde få tilsnakk for og en av de ansatte snakker til han så tar ikke jeg over der. Det gjør jeg heller ikke hjemme, eller andre plasser om han blir tilsnakket av noen. Det har for min del med at jeg syns det holder å få tilsnakk av en person. Og at den personen som irettesetter barnet mister litt autoritet ved at andre tar over "midt i". Når det er sagt så følger jeg ekstra med etter en sånn situasjon slik at jeg selv kan ta evt neste situasjon.!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Forstår at man holder seg i bakgrunnen om barnet allerede blir irettesatt og eventuelt kun overtar om det er naturlig. Her gjorde ikke foreldrene noe selv om det var utallige situasjoner og de var tett på barna hele tiden. Barna det gjaldt var ganske høylytte og voldsomme, så dette var ikke noe man kunne gå glipp av. Neste gang jeg kommer opp i en slik situasjon skal jeg være tydelig med en gang på at jeg forventer at foreldrene tar tak i sine egne barn når de ikke gjør som de skal. Da blir det kanskje litt flauere for de foreldrene som ikke gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå