Gå til innhold

Serverer dere noe til venninner på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør alltid jeg. Noen ganger varmretter- andre ganger setter jeg bare frem noen kjeks eller druer:) Og selvsagt får dem alltid noe å drikke.

Forstår at ikke alle har det på samme måte. Og jeg forventer aldri noe når jeg kommer på besøk...MEN....

En gammel skolevenninne har noen ganger kommet innom med barna sine. Jeg byr på det jeg har- for småbarn blir jo sultne. Og besøket varer jo gjerne i 3 timer. Alt for lang tid uten mat tenker jeg.

Da samme venninne inviterte meg og mine barn hjem til seg tenkte jeg at dette blir da koselig. Vi bor en god times kjøring fra hverandre og ses ikke så ofte. Men jeg ble litt forbauset at vi ikke ble tilbudt noe i besøket.

Forventer ikke kake, men hva med å spør barna om de vil ha en brødskive.

Jeg drikker ikke kaffe, men hva om jeg ble tilbudt et glass vann? Neida, her måtte jeg spør selv.

Er jeg veldig snobbete som tenker tanken på at man kan da servere noe til gjestene?. Iallefall når man inviterer noen med barn? Hva med et eple? Jeg tenkte ikke tanken på at jeg måtte ha med matpakke. Iallefall når man inviterer noen man spiser hos selv.

Etter 2 timer sa barna at de var sultne. Og da sa jeg til min venninne at vi burde vel komme oss hjem for å spise. Ok sa hun!

Er jeg snobbete? Eller er mn venninne gjerrig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart....

Jeg pleier ikke å sette frem kake, men pleier å spørre om de ønsker noe å spise eller drikke. Og setter gjerne frem frukt.

Med barn så ville jeg tilbudt brødskiver om de var sultne, eller noe annet om vi hadde.

Skrevet

For meg er det en selvfølge å servere noe, uansett om de bor i nærheten eller 1 time unna. Venninna di er enten gjerrig eller sosialt uintelligent.

Skrevet

Jeg pleier å spørre hvor lenge det er siden de har spist når de kommer og så legge opp serveringen litt etter svaret. Det trenger ikke være kake eller varmmat, selv om det ofte er det om det dreier seg om et planlakt besøk.

Skrevet

Før jeg fikk barn og vi venninnene var ofte på besøk hos hverandre, så ble det som oftest ikke mere en kaffe som ble servert. Men nå som vi sees sjeldnere, så vanker det bestandig noe å bite i. Er det bare voksne, så kan det godt være boller, eller kake, eller rundstykker med pålegg etc. Er barna med, så får de varm mat om de blir over middagstid. Smører brødskiver til lunsj, eller er jeg opplagt får de pizzasnurrer eks. Jeg er glad i besøk og glad om gjestene blir lenge, derfor skal ikke sulten tvinge dem hjem.

Ellers har jeg bestandig kjeks i skapet dersom vi får spontanbesøk, og brødmat har man jo bestandig. Frukt også.

Skrevet

Jeg serverer alltid noe... Hva det er kommer litt an på om jeg visste att de skulle komme og hva jeg evt. Har i hus hvis det var helt uventet...:-)

Men gjestene får alltid tilbud om kaffi, te eller noe annet å drikke +noe å spise på...:-) om de blir en stund og jeg ikke har noe annet å by på , så setter jeg frem brødskiver, knekkebrød og pålegg... Vil jo ikke att gjestene skal gå sultne hjem...;-)

Jeg syns det er litt rart å ikke tilby noe som helst, spesielt siden dere var inviterte (da bruker iallefall jeg å planlegge noe sånn att vi kan spise en god lunsj sammen)... Du får smøre med niste til barna neste gang;-)

Skrevet

jeg/vi serverer alltid til hverandre:)

alltid kaffe/vann/brus/te og noe mat/frukt/kjeks :)

er jo så koselig å lage til,eller få servert når man er på besøk:)

Skrevet

jeg serverer alltid noe når jeg får besøk, ser på det som vanlig høflighet...og de gjør det samme tilbake når vi kommer på besøk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...