Gå til innhold

Hvor mange barn har man rett til??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her ganske frustrert og irritert etter en familiemiddag igår,der vi satt å snakket om familiens nye familiemedlem. Min svigerinne har akkurat fått sitt første barn i en alder av 37 år. En nydelig liten skapning som jeg unner de for alt i verden. Vi,hennes sønn og jeg har tre barn i alderen 11 til 16 år og prøver uten dems viten på nr fire. Våre barn har mast en god tid om at de ønsker seg et småsøsken og med to nye søskenbarn har det virkelig tatt seg opp...:-) Eldstemann tok derfor opp det igår og spurte om de var enige i at vi kunne få ett barn til,noe svigermor med klar tale fortalte at vi var for gamle til!!?!!

Min svigerinne er jo like gammel som meg?

Her har det bestandig vært stor forskjellsbehandling på min sønn og søstern. Vi fikk beskjed når vi fikk vår første at vi ikke behøvde komme dit for å ha barnepike og det har vi heller ikke gjort...kan vel regne på to hender i løpet av 16 år hvor mange ganger de har passet våre tre.

Vi har bygget nytt hus og har ikke fått noe hjelp,mens vår svigerinne har fått hjelp med totalrestaurering av hele sitt hus,samt at det hele tiden er utallige undskyldninger om hvorfor hun aldri kan ha en bursdagsfeiring el høytidlighetsfeiring hos seg,mens hos meg forventes det bare. Nå høres jeg ut som den bitchen, men ikke slik ment,min svigerinne og jeg kommer veldig godt overens og hun har forsvart meg uendelig mange ganger i kampens hete av svigermors nedrakking av meg. Men forstår bare ikke denne favoriseringen....gjør og kommer aldrig gjøre slik mot mine barn...DET har jeg lært.

Er bare så forferdelig skuffet for nå blir nok forskjellen ennå større da min svigerinne har fått barn,regner med at våre barn kommer ennå mer i baksetet...

Nesten så jeg skulle ønske man kunne avantere etter nye besteforeldre!!!

 

Er mer i denne historien som går på det samme,men hadde tatt hele dagen å skrive men....er jeg er urimelig..?

Irriterer meg at jeg lar det gå innpå meg....men sårt pga mine egne barn,som tydelig kommer til å merke forskjellen også veldig godt fremover...

 

 

Klem fra ei som er trist og skuffet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi,hennes sønn og jeg har tre barn i alderen 11 til 16 år og prøver uten dems viten på nr fire...-> Mener her svigermor...ble litt rot...mange tommeltotter...:-)

 

HI

Skrevet

for å svare på spørsmålet ditt... Jeg syns man har rett på å få så mange barn som man ønsker, og klarer å ta vare på <3

Ingen andre enn mor og far til barna har så mye med dette her....

 

Skrevet

Tusen takk for svaret ditt....overskriften ble nok litt feil,eller for å si det slik....litt avglemt å fortelle hva de mener gir rett til fler barn foruten at jeg og mannen tydeligvis er eldgamle..hehe..:-)

 

De mener at man må velge antall barn etter hvor sterk økonomi man har,barn er ekstremt dyrt sier de, men er ikke det hvordan vi foreldre gjør de til,vi foreldre legger vel lista til ungenes krav og pengebruk...hos svigers er dyre gaver alltid tema,noe jeg ikke er vant med hjemmefra!!

Er nesten som det skal vise hvor gla i ungene de er...Merkelig!

Jeg og mannen har vanlig inntekt,tjener helt greit begge to, men jeg mener også at man må fokusere på andre ting enn bare penger....det er ikke pengene som gjør barna dine trygge og sikre på at de er elsket. Penger betyr ikke at man er bedre foreldre fordi man kan gi sine barn ALT...

 

Ble litt rotete men håper det forstås! :-)

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...