Gå til innhold

gravid og så fortelle arbeidsgiver...huff

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fortalte dere arbeidsgiveren deres at dere var gravid??

jeg er ikke mer enn ca 5 -6 uker på vei og har bestandig røyket.. og nå som jeg ikke røyker lenger så skjønner jo folka på jobb hva som er på gang. ( har sagt at jeg vil slutte den dagen jeg er gravid)

syns det er litt tidlig å fortelle det til noen andre enn familien enda....

noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns d var veldig tidlig selv. men etter endt sykemelding i uke 7 måtte jeg bare si d til ped lederen på min avd. jeg slet me kvalme,svimmelhet og blodtrykksfall, å d gjør jeg ennå + bekkenet da. Men hun sa d ikke til noen å d syns jeg var greit. var kunn hun som viste d. Helt til jeg ble sykmeldt igjen, da fortalte jeg d til min øvrige sjef, da var jeg 13 uker ca. Men d gikk greit,hun tok d bra heldigvis:) nå har jeg fått streng beskjed av jordmor og lege om å ta d me ro,men samvittigheten for jobb spiser meg opp føler jeg.

Mange i familien som ikke veit d ennå,venner også. å jeg er 25+5 på vei å ser full gravid ut hehe.

Du må nesten kjenne på d selv når du forteller d, men har ikke jeg vært så dårlig form ville jeg ikke sagt d så tidlig:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste å fortelle så tidlig som mulig på jobb om graviditet. Det er bla fordi noe jobb må kanskje tilrettelegges. Du kan unngå mye overtid, du møter forståelse fra de andre hvis du blir dårlig eller er sliten. Og skulle man være så utrolig uheldig å miste, så er det veldig greit for de ansatte å være klar over hva som har hendt og hvilken krise man går igjennom.

Lykke til videre med din lille spire:-)

Skrevet

takk for fine råd:)

joda jeg fortalte det til sjefen og han kastet seg over pulten og ga meg en klem.

ble overrasket over den reaksjonen der gitt:)

og noen av folka på jobben vet det. ettersom jeg har stumpet røyken. men men.. det syns litt på meg også. litt rart men. er hard som stein på magen og den er litt rund. jeg har bestandig vært en planke ved mageområdet. jaja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...