Gå til innhold

Tegn på influensa i anmarsj? Evt. forebygge dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært småkvalm og "sliten" i kroppen siste tiden. I dag merker jeg enda mer av denne "sliten"-følelsen i kroppen. Er svimmel og generelt uvel, uten at jeg føler meg direkte syk av den grunn. Kjennes ut som om jeg brygger på noe, men hva? He, he - noen synske der ute? Neida...;-) Har jo hatt influensa før, men da har den kommet bardust på, uten tvil om hva det er liksom - dette kjennes helt annerledes ut sånn sett. Hvis det skulle være influensa-monsteret, noe jeg kan gjøre for å forebygge at det bryter ut? Har ikke tid til å være syk nå....men hvem har vel noensinne tid til å være syk...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man "brygger" ikke lenge på influensa, for å si det sånn. Det har du jammen rett i....Likedann omgangssyke, man går ikke og er "urven og småvkalm" i mange timer før det bryter ut :o)

Den kommer, og kommer for fullt med en gang...Men kan jo være noe annet virus eller at man rett og seltt er sliten, ELLER at man har stresset litt for mye med å spise mindre og trene mer etter jul.......Da blir man sliten og kvalm og uvel.....Rolig yoga eller annen "mattegym" istedet for sykkel/jogging/apparatstyrke (om man trener), kanskje meditering om man kan det, også spise godt,- MEN sundt i faste måltid og ikke tenke mengde så mye...

Er det noe som "bryter" så bruker jeg kjøpe skikkelig honning og ta en teskje hver dag, samt bruke DET i teen istedet for suketter som jeg bruker til vanlig..Og passe på og IKKE fryse....

God bedring:o)

Skrevet

Takk for honningtips, jeg drikker mye te, så det skal jeg jammen begynne å gjøre når jeg kjenner forkjølelsene komme krypende;-)

Kan jo rett og slett være at jeg er sliten...men jeg føler ikke selv at jeg stresser noe mer enn normalt da...men kanskje jeg stresser til vanlig også, uten at det har slått ut før nå? Har ikke hatt orken til harde treningsøkten i det sista akkurat. Hadde meg en løpetur for en uke siden, og følte jeg skulle stryke med i etterkant (ikke slitsomt å løpe der og da, men type dagen etter). Ellers går dagene i ett, med jobb, unger og husarbeid...the usual;-)

Skrevet

Kanskje rutiner kan gjøre en sliten??? Noen gang er ALT kjedelig og slitsomt....

Og ja,-honning synes jeg faktisk virker på mye:o) Men SKIKKELIG honning, renest mulig:O) På alt fra godtesug på ettermiddagn, til umiddelbar energi og hjelp til sår hals og evt tørr hoste:o) Honninga åp brødskiva er også noe jeg liker i perioder:o)

Hva med og bruke litt tid på og planlegge "brudd i hverdagen"? Så man har noe og glede seg til? Vi skal på show i mars, med hotell, middag på byn og hele pakka..Det lyser opp hverdagen og telle ned til slike avbrudd:o) Barnefri, kjærestetid og bare moro og avslapping--Til høsten tror jeg vi skal planlegge nytt show, eller kanskej fredag til søndag i stockholm eller Køben,- samt ei helg på hotell m/ badeland med barna: Det blir rett før vi starter juleforberedelser tenker jeg.....Tror slike småting og glede seg til er viktig...For alt:o)

Skrevet

en lett treningstur i frisk luft

c-vitaminsjokk

skylle nesen med saltvann

nok søvn

Skrevet

Har en venninnetur til Tallinn i slutten av april å se frem til - det blir deilig! Føler ellers at dagene går i ett, ja. Ser frem til helgene og å få slappet av, men de raser jo så fort av sted og avslapningen blir stort sett bare en tanke;-/ Viktig å ha små hverdagspauser, ja. Lenge siden sist barnefrie natt nå, så det hadde gjort seg merker jeg;-) Bare en liten kino-date med mannen hadde vært deilig:-)

Skrevet

Nok søvn blir en utfording;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...