Gå til innhold

Sofies choise/sofies valg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av barna velger hun?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen fortelle meg om denne filmen??

Skrevet

SØnnen, men tror hun blir kraftig lurt, for han dør også. Vet ikke om han blir "avlivet" med en gang, eller om han "bare dør av utmattelse":...Ialleflal en film jeg ikke greier og se flere gang...Jeg ante hva som skulle skje, men sov ikke på flere netter etterpå..Dette var sikkert realitet for mange mødre, hvro DE ble funnet arbeidsdyktige nok til å bli satt til tvangsarbeid, mens barna ble sett på som byrder, revet ut av hendene deres og bare skyvd inn i køen av desperate mennesker som visste de skulle dø..HVordan var disse barnas siste minutt tro..

Var det noen voksne damer som forbarmet seg over de, hjalp de av med klærne og holdt rundt de da gassen kom? ELler ble det til at vaktene rev av dek lær, skamklipte de og kastet de inni "dusjene", og at dermed de andre dødsdømte overså de i frykt og panikk og trampet på de, skyvde de unna osv osv...

Dette blir litt grotesk, men slike ting tar jeg meg i og tenke på og blir fysisk kvalm, og kanikke hjelpe for det...Tror det er mammagenet som gjør at man tenker sånn ETTER man fikk barn...Jeg mener, har alltid synes filmer fra konsentrasjonsleire og annen historiske menneskemishandlinger er forferdelig, men har sett de og synes det har vært greie filmer, synes det er viktig og se for å ikke glemme historien...Men nå greier jeg det bare ikke.....Jeg får bare tenke at jeg VET det skjedde, og at jeg dermed ikke lenger er blant de som TRENGER se slike filmer for å huske......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...