Gå til innhold

Konkurranse mellom søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en søster. Hun prøver hele tiden å overgå ham uansett hva det er snakk om, har et enormt konkurranseinstinkt i forhold til broren sin.

Mannen min kunne ikke brydd seg, han gir henne masse cred og er stolt av henne når hun får til ting. Fins ikke misunnelig, han er lykkelig med sitt.

Nå kulminerte dette i helga - søsteren hans prøvde å krangle med ham i et familieselskap. Heldigvis er han er lugn mann som ikke biter på.

Men dette begynner å bli slitsomt for oss alle, og hver gang noen sier ifra til henne at hun må roe seg, blir det masse drama. Folk er ikke glad i henne, ingen forstår henne, alle undervurderer henne osv.

Hun vil ikke ha barn, men har ei bikkje som hun forventer at alle andre skal se på som hennes barn. Hun nevner OFTE at hun ikke vil ha barn, og viser liten interesse for ungene våre. Greit nok.

Det kan virke som om hun er sjalu på den "oppmerksomheten" og hjelpen vi får som har med ungene å gjøre.

Uff, jeg er så lei. Vi ser henne heldigvis sjelden nok til at jeg klarer å oppføre meg, men vi blir likevel så innmari slitne etter å ha hatt henne på besøk.

Det er ikke aktuelt å kutte henne ut, hun er mannens eneste søsken og vi vil gjerne holde familien sammen så langt det er mulig. Mine svigerforeldre er herlige mennesker, men de behandler denne voksne søsteren som om hun skulle være en dødssyk tiåring, for å sette det på spissen. Her godtas alt.

Vel, dagens hjertesukk fra meg....nå skal jeg legge denne dritthelga bak meg og se framover :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der kunne vært søsteren min.....sukker sammen med deg!

Skrevet

Heldigvis virker svigerfamilien din som en sammensveiset gjeng, og du virker ikke helt god.

Du sier "vi" vil holde familien sammen, men man får helt klart inntrykk av at DU ikke er så veldig intressert i det.

Føler med dama jeg, om det er grønnøyde monster hun slåss mot, innad i sin egen familie.

Skrevet

HI her, til 22:34:

Nei, jeg er ikke misunnelig på noe som helst, jeg er bare veldig sliten av at alle familiesammenkomster der hun er skal handle om henne, og ikke minst om hvor vellykket hun er i forhold til broren sin.

Skrevet

Herregud for et idiotisk svar du fikk!

Jeg har også en sånn en i familien, føler med deg!

Skrevet

Tror mer ligger bak her.

Kan det være hun ønsker seg barn over alt på jord?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...