Benkit Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hei alle sammen:) Da var det 6 år siden jeg var her inne sist... og sverget på at jeg aldri mer skulle. Hadde en skikkelig tøff fødsel og barseltid med blodpropp kompikasjoner og etterfølgende angst og depresjon som først for ca1 år siden begynte å slippe taket. Jeg klarte for noen mnd siden å ta avgjørelsen om å prøve å få en til så barnet er planlagt og vi har prøvd i ca 6mnd... likevel kom panikken i dag når jeg tok testen.. over 2 uker på overtid. Hva i alle dager er det jeg fullstendig frivillig har begitt meg ut på?? Så nå begynner tiden med å psyke meg opp til å takle dette.. og av erfaring vet jeg at BIM er et godt sted å være:) Er bare ca 6 uker på vei, så har heldigvis god tid på å få bukt med fødselsangsten... Hilsen
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Grattis!!! ;D Ta kontakt med JM å eventuelt meld dere på fødselsforberedende kurs! Håper du får en god fødselsopplevelse denne runden... det skal jo være en gledens tid!! bruk de som er her på BIM eller venninner å få ut frustrasjoner og redsler! Du får ha kjempelykke til!!
gulda Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Skjønner frykten din litt. Har ei venninne som hadde fødselsdepresjon med de to første, og ikke turde tenke på nummer tre. Etter en stund hoppet de på, for hun ville ikke frykten hindre dem fra en etterlengtet nummer tre, og da kjente hun ingenting! Var helt fin både under og etter svangerskapet! Synes du hele tiden skal prøve å være åpen med lege/jordmor om hva du har gått gjennom, frykten din og tankene dine. Dette skal jo egentlig være en lykkelig og spennende tid, og jeg håper irkelig at du kan få kjenne på de følelsene der! Klem
Benkit Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2011 Takk for gode ord:) Skal absolutt være åpen med og snakke med alle jeg kan for å få det lettere... og har et lite håp om at jeg vil roe meg litt etter det... og med tiden:) Hadde vært kjekt å kunne glede seg 100%
Tired mama Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Selv om du hadde en tøff fødsel første gang er det ikke sikkert du får det andre gang. Mest sannsynlig ikke, om det ikke er noe fysisk galt med deg. Min første fødsel endte i hastekeisersnitt etter 17 timer i fødsel. Babyen kom aldri ned i fødselskanalen, og han ble meget stresset etter hvert. Derfor måtte de ta han ut. Da de skulle lappe meg igjen klarte de ikke å stoppe blødningene, så jeg mistet to liter blod. I tillegg fikk jeg for mye bedøvelse slik at denne krøp oppover halsen. Jeg følte jeg ikke fikk puste og trodde jeg skulle DØ! De var til slutt nødt til å legge meg i narkose for å få kontroll på situasjonen. Jeg fikk ikke blodoverføring, og det tok meg derfor mange måneder å komme meg! Var litt bekymret da jeg ble gravid igjen, men jeg har heldigvis gullfiskhukommelse, så jeg hadde ikke skikkelig angst. Men hadde samtale med sykehuset. Vi ble enige om at jeg skulle prøve å føde normalt denne gangen. Og vet du hva??? Jeg hadde en DRØMMEFØDSEL! ALT gikk etter boka!! Tok totalt 11 timer, og jeg var verdens lykkeligste da babyen var ferdig presset ut!!!! Er gravid nå igjen, og jeg gleder meg til fødsel. Håper alt går like bra denne gangen! Jeg ville bare fortelle deg at selv om ting går litt skeis den første gangen, så behøver det ikke å gjøre det andre gangen. :-) Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå