Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Jeg er i så elendig form at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har vært slik i ca 1 1/2 mnd, var bedre i ett par dager nå, men like ille igjen i dag, er kvalm og svimmel (er 100 % sikker på at jeg IKKE er gravid), og myyye hodepine, og har null energi, skikkelig slapp. Jeg vet jeg bør kontakte legen, og vet at jeg blir sykmeldt om jeg drar til legen, og på en måte så "vil" jeg det også (selv om jeg til vanlig hater å være borte fra jobb), pga at jeg ikke får til å gjøre jobben min på en tilfredsstillende måte synes jeg (jobber i bhg) og fordi at jeg strekker meg så langt for å prøve på jobb, at når jeg kommer hjem så er jeg helt knekt, samboeren min jobber på sjøen så jeg må stå for husarbeidet noe som gjør at huset ikke er slik forfatning som jeg ønsker. Men jeg vet ikke om jeg "tørr" å gå til legen, og bli sykmeldt, for sjefen blir så sint om noen er borte, og da får jeg så dårlig samvittighet. Jeg har en del problemer i forhold til mat til tider, kan i perioder spise ekstremt lite, men i hele denne "slapp" perioden har jeg vært flink til å spise mat, variert mat også. Har akkurat nå mest lyst til å gråte, er så fortvilet, og lei av å være i slik en form.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Hvis sjefen blir sint hvis noen er borte er jo det sjefens problem, og blir sikkert sint fordi det er stessende og finne vikarer, men det skal ikke gå utover helsa til de ansatte. Høres ikke ut som en ok sjef, og bare det kan gjøre en syk. Det er faktisk bedre å ta en sykemeldig for å komme seg litt, presser du på for lenge kan du bli langtidssykemeldt og det vil du helt sikkert ikke (jeg har pressa meg alt for lenge og blei borte alt for lenge, nå vet jeg at jeg heller tar små "pauser" og kommer tilbake) Snakk først med lege, så bør du også snakke med sjefen din når du vet noe sikkert, forklare situasjonen,
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Jeg skjønner jo at han blir stresset i forhold til vikarer, har selv vært sjef i en annen type bedrift, og vet en del om dette. Jeg var også slik for før jul, så gledet meg til å ta juleferie for å få tid til å hente meg inn, gledet meg så mye til å starte det nye året med friskt mot, men neida, formen var like ille fra og med første dag på jobb. Får se om jeg får ordnet meg en time i løpet av uka, helst i morgen.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Høres ut som en god ide med legetime ja, tar sikkert noen prøver av deg også, i tillegg til samtale, kanskje svaret er enkelt f,eks at du mangler noen vitaminer osv, eller så trenger du rett å slett bare å komme deg litt. Lykke til og god bedring.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Jeg var sånn da jeg hadde tomt jernlager. Bra du får i deg nok mat, men får du i deg nok drikke også? Får jo hodepine av å være dehydrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå