Gå til innhold

Timebetaling til barnevakt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er alene med ei lita ei på 16 mnd. Har ikke familie i nærheten som kan passe... nå har jeg en kollega som har ett vennepar i nærheten med ei datter på 17 år som kunne tenke seg å sitte barnevakt av og til...

skal ringe henne og be henne over en dag... men lurer litt på hva som er "vanlig" å betale i timen..

tenkte det ville være hyggelig å få gått på kino, handle eller trene litt av og til....

takker for tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å betale per kveld, og ikker per time. Ellers blir det vanvittig dyrt å ta seg en kveld ute. Vi betalte vel 400- 450 + snacks sist vi var ute en kveld. Når hun har passet kun en time eller to har hun fått vel 100kr timen.. Men prisene varierer veldig hvor man bor tror jeg. Kan ikke du høre litt med andre småbarnsforeldre der du bor hva som er normalt?

Skrevet

Hei, vi har ei som sitter barnevakt innimellom. Hun er lillesøstra til ei god venninne. Vi har en avtale med henne om pris, slik at hun ikke trenger å lure på hvor mye hun får. I tillegg har hun lov å ta med ei venninne om hun vil. Da sier huni fra på forhånd så vi kjøper inn nok mat til to personer (det er gjerne på lørdag kveld hun om hun sitter lenge at un har med ei venninne). Hun får 100,- om hun sitter eller går ut å leker ett par timer på ettermiddagen. 150,- om hun sitter noen timer på kvelden samt noe snacks. 200,- pluss mat og snacks om hun sitter en hel kveld i helga. Vi har aldri brukt henne til å sitte utover natta, men da hadde hun nok fått 100,- ekstra. Siden hun er lillesøstra til ei god venninne så hadde jeg nok fått h ørt det om hun ikke var fornøyd.

Jeg synes hun som skriver før meg betaler veldig godt! Vi har ikke råd til å betale 100,- timen for barnapass av ei ung jente. Jeg passet selv barn da jeg var ungdom og gjorde det like mye for interessen og det å ha en plass å være utenom hjemme innimellom : ) Er jo kos da, se film, spise pizza og snakcs mens man får litt lommepenger : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...