Gå til innhold

Bake uten melk

*Bluberrypai*og 3 prinsesser=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk av e liten gutt på tirsdag som ikke tåler melk. Jenta mi har lust å bake tils vi får besøk så derfor lurte jeg på hva som er greiest å bruke istedefor vanlig melk. Er det soyamelk eller havremelk som er greiest å bake med? Eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg foretrekker havremelk , men beggedeler grå helt greit . Husk melkefritt smør.... :-)

Skrevet

Spørs hva du skal bake. Jeg bruker aldri kumelk når jeg lager mat, og i baking bruker jeg oftest vann, selv om oppskriften sier bruk melk. Av og til kan jeg finne på å bruke soya- eller rismelk i kaker, men bare av og til. I brød bruker jeg aldri melk, kun vann. Bare å prøve seg fram. Både soyamelk, rismelk og havremelk kan brukes i steden for kumelk i oppskrifter.

Skrevet

Soyamelk gir god smak, men både jeg og mine barn fjertet noe helt usannsynlig sure fiser etterpå, hehe... Havremelken er litt tynn. Vi bruker rismelk med kalsium, men for en kake trenger ma jo kanskje ike kalsiumet da;)

Skrevet

Når jeg baker boller, vafler o.l så bruker jeg havremelk. Ved muffins bruker jeg Toro sin poseblanding og tilsetter olje, m/melis på toppen. Husk å bruke melange u/melk i baksten ;). Bollene blir akkurat like gode ved bruk av havremelk.

Skrevet

Lager du vaffler kan du bruke appelsinjuice - kjempegodt.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen:) Har tenkt på det med melange, har allerede kjøpt inn den melkefrie;)

Tror jeg kjøper en av hver soya/havre/rismelk. Så kan jeg eksprimentere litt og :)

Skrevet

Har tenkt å lage sjokladekake og havrekaker:) (trenger bare melk til sjokladekaken da)

Skrevet

Har 2 med melkeallergi, og vi bruker alltid havremelk. Da merker ingen, som er vant med vanlig ku melk at det er brukt et subsitutt.

Soyamelka gir en lite god ettersmak på produktet...

Skrevet

Vi har alltid brukt havremelk eller vatn. Rismelk er litt for søt etter min smak, og soyamelk har ein ettersmak som eg ikkje likar.

Eg brukar aldri melk i bollar/rundstykke lenger, dei blir faktisk luftigare når dei er bakt med vatn enn med melk.

Skrevet

Vi liker også best havremelk, ihvertfall til gjærbakst merker ikke forskjell i det heletatt.

Kunne nok ha brukt rismelk til muffins, sjokoladekake ol. Men soyamelk smaker ikke noe godt...syntes vi da:)

Skrevet

Vi har en som ikke tåler melk, og når vi skal bake noe som inneholder melk bruker vi eplejuice istedenfor. Har ennå tilgode å mislykkes med bakingen pga av det, eneste forandringen er at bakverket blir mye saftigere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...