Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Sønnen på 13 mnd min fikk feber i går kveld. I dag morges var han helt fin, almenntilstanden fin og ikke feber. Da han voknet fra luren sin i dag hadde han 38,5 og var slapp. Nå på kvelden er feberen borte igjen og han er helt pigg. Jeg ser han selvfølgelig an i morgen tidlig, men mistenker at det er tann utbrudd for slik har det vært for hver tann... Men samtidig er han snottete og forkjølet. Skal jeg holde ham hjemme i morgen ut i fra dagen i dag eller hva?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Selvsagt bør du holde han hjemme når han hadde feber på dagen i dag. Du vet jo ikke om den kommer tilbake på dagen i morgen, og stakkars barn som da må være i bhg med feber. Og hvis det ikke er tenner, så kan han jo smitte andre. Håpløst at du vurderer barnehage, kjenner jeg blir irritert på vegne av de andre barna der!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Er du hjemmeværende du eller?? Jeg ser godt den at HI lurer litt hvis det har vært slik hver gang han har fått tenner... Så du trenger ikke å hisse deg opp! Alle barna på avdelingen til minien vår er snottete... Jeg ville sett formen i morgen og heller prøvd å være hjemme litt lenger på morgenen om det er mulig, før du tar en avgjørelse om du sender eller ikke. Det er lov å si til de ansatte i bhg at han ikke har vært helt i form så holder de ett godt øye med han og ringer om de mener han blir dårlig.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Ville ha sent i barnehagen, og heller hentet om jeg måtte. Det er foreldrene som skal se an allmenntilstanden på barna.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Nei, jeg er ikke hjemmeværende, er i 100% jobb. Og er irritert over alle de foreldrene som sender halvveis syke barn i barnehagen, bare fordi de selv må på jobben. Her er det ikke snakk om å være snørrete, men feber. Min lille er også konstant snørrete for tiden, men det er forskjell på de to tingene. Det er derfor jeg hisser meg opp! Og ja, min får bare feber og diare ved tannfrembrudd, men sender hun da ikke i bhg med feber selv om det "kun" er tenner. Hvor morsomt synes du det er å være 8 timer på jobb med feber?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Ville du orket en dag på en hektisk jobb dag, hvis du var slik selv? Hvis svaret er ja, send i bhg. Men er svaret nei, hold barnet hjemme )
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Til anonym 20:55: Kan ikke fordra de foreldrene som leverer barna sine i bhg med beskjeden "han er ikke helt i form, men bare ring hvis jeg må hente han". Når du trenger å gi den beskjeden, så er allerede barnet i en slik form at h*n burde være hjemme. At barn kan bli syke i løpet av dagen er en ting, men når de er skrantne når de blir levert, bør de bli med mor hjem med det samme. HI: Hold barnet ditt hjemme i morgen. Det er det beste både for barnet, barnehagen og ikke minst samvittigheten din:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Siden han ikke hadde feber i kveld, og om han ikke har feber i morgen tidlig, så ville jeg nok sendt han i barnehagen.. Den regelen vi har fått fra barnehagen her..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Vil tro og håper at de aller fleste som er halvsyke tar seg to paracet og drar på jobb... Hvis ikke ville jeg hatt maaaange sykedager!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Herregud, nå må du gi deg! Hun sier jo at hun vil "se formen an" i morgen uansett! Det tolker jeg som at hun IKKE sender dersom han har feber. Så det er ikke det det er snakk om i det hele tatt! Gutten HAR HATT feber i helgen, som i fortid og har ikke lenger feber! Du vrir det jammen til du!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 Jøss, hissig i dag eller! Virker som om det er du som vrir det til her.... HI spør hva vi ville gjort, og da får man et svar. Uansett om man liker det eller ei! Siden du regnet med at jeg var hjemmeværende, så får jeg spørre deg et like relevant spørsmål; er du ung, dum og uten utdanning? Eller bare virker det slik? Og må du skrive med store bokstaver for å bli "hørt"? Du vrir det jammen til du!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #14 Skrevet 23. januar 2011 en feberfri dag hjemme. er altid regelen enten det er tann eller annet som er grun for feberen. det er fordi at selv om barnet virker pigg hjemme er aktivitetsnivået et helt annet i barnehagen enn hjemme.. er godt for barnet å få en hviledag etter feber hjemme. da blir han bedre rustet mot sykdomog smitte også.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #15 Skrevet 23. januar 2011 herlighet så brå man skulle bli her da... nå har jo feberen gått litt opp og ned, så da er det jo bare å se det ann.. du kjenner jo ungen din best selv. er han fin form i morgen (feber fri), så er det bare å varsle at om at han har hatt litt feber i helgen, så sier de ifra om det blusser opp igjen. Gutten min har også våknet opp fra blunden ganske varm, men gått ned fort igjen, å ikke blitt noe dårligere.. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #16 Skrevet 23. januar 2011 Ja, jeg blir rett og slett litt provosert av slike som deg. Jager deg opp og begynner kjæftingen med en gang... Det er jo et helt logisk spørsmål hun kommer med og ingen grunn til å hisse seg opp på henne for... Hun har ikke sendt ungen i bhg med feber, hun vurderer situasjonen og spør bare oss i forumet hvordan vi gjør det med tanke på feber som hun mistenker er i forbindelse med tannfrembrudd. Du skriver hva du hadde gjort itillegg til at du sier at du blir irritert på Slike som henne... Helt unødvendig! Jeg tenkte at du var hjemmeværende siden det var så lett for deg å si at hun burde være hjemme uansett. Derfor er spørsmålet relevant... Enkelte har ikke så lett for å ta fri om det ikke er helt nødvendig vettu... Noen må stå til ansvar for andre mennesker i arbeidsdagen sin, og alt stopper opp om personen ikke kommer på jobb... Slik er min hverdag så.... Om jeg er ung, dum og uten utadanning?? Nei, nei og nei... jeg er 28, høyskoleutdannet og bare dritt lei av at slike som deg slenger med kjeften i tide og utide... Enn du da??
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #19 Skrevet 23. januar 2011 helt enig 21:51. folk ( sånn som 20:44) blir så utrolig fort hissig, å måten man skriver på er unødvendig.. Herlighet..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #20 Skrevet 23. januar 2011 21:51- virker som du hisser deg opp litt du også. Jeg er hjemmeværende, har du noe i mot oss????
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #21 Skrevet 23. januar 2011 Syns det er så komisk med alle foreldrene som ALLTID skylder på tenner. Kjenner 2 åringer som må ha fått 12 - årsjeksler etter foreldrene å bedømme. Diare = tenner, feber = tenner, Oppkast = tenner, feber og utslett = tenner. Greit nok det sikkert, men man kan ikke la barna gå i barnehagen dårlig form selv om det kanskje er tenner. Virker som det er greit å sende en utslitt unge med feber i barnehagen så lenge det er tenner. Skjønner faktisk ditt tvilstilfelle litt da, siden han ikke har hatt feber i kveld. Men jeg tenker alltid en hel feberfri dag. Vet selv hvor tung og sliten man er i kroppen etter en feberkule. Vet om mange som legger ungene med feber på kvelden og så i barnehagen dagen etter også. Trist syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå