Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 9 år siden når jeg og mannen min ble i lag, diskuterte vi navn på våre fremtidige barn, og kom fram til både ett jentenavn og ett guttenavn. Disse navna vet familiene på begge sider veldig godt om. Da vi fikk jenta vår for noen år siden, brukte vi det navnet som ble bestemt for 9 år siden. Nå har søsteren til sambuaren min fått en gutt, og har brukt det guttenavnet som vi i alle år har sagt at vi vil kalle gutten vår hvis vi får en. De vet at vi vil ha en unge til i nærmeste framtid. Jeg ble veldig lei meg og såret da jeg fikk vite navnevalget. Overreagerer jeg eller er det dårlig gjort av svigerinnen min? Svigerinnen min og mann grunngir valget med at det er ikke sikkert at vi noen gang får en gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det er kjedelig men likevel synes jeg ikke man kan legge til side navn som ingen av familie eller nærmeste skal få bruke.

Skrevet

Har dere gjentatt og gjentatt navnevalgene deres gjennom ni år og minnet familien deres på dette? Jeg tviler på at de engang husker hva alternativene deres er, og at de dermed uforvarende har "tatt" navnet deres.. Jeg synes nok du overreagerer litt,ja.. Det er tusenvis av fine navn. Og får dere en gutt kan dere jo bare bruke navnet dere har planlagt uansett.. Om det er to "ola" i familien spiller ingen rolle..

Skrevet

Enig med hun over, det går ikke an å reservere navn som du kanskje skal bruke menge år senere...

Skrevet

Da vi fikk første jenta gav svigerinnen min klar beskjed om et navn hun skulle kalle sin framtidige datter, så vi ikke skulle ta det. Da hun endelig fikk en datter brukte hun ikke navnet. Jeg ble såret over det... Så det jeg vil frem til er vel at det er normalt å bli såret, men man kan vel egentlig ikke legge beslag på ett navn å si at det er mitt.

Skrevet

Navna har vært nevnt mange ganger, senest for noen uker siden da jeg spurte om de hadde bestemt seg for navn. Svaret var da at de hadde noen på lista, men ikke ett bestemt. Da sa jeg at det problemet hadde aldri vi siden navna (de blei da nevnt på nytt) var bestemt for 9 år siden. De har ikke turd å fortelle oss navnevalget en gong, det har vi hørt av andre slektninger. I følge svigermor har valget blitt diskutert fram og tilbake pga oss, men de valgte å ta det likevell. Tror nok hvem som helst hadde blitt såret hvis navnet de har sitt for seg i alle år, blir "tatt" av nærmeste slekt.

HI

Skrevet

Nå brukte vi jo jentenavnet for to år siden, så det er vell ett sikkert tegn på at vi virkelig har bestemt oss for navna!

HI

Skrevet

jeg hadde svart "jaja, da blir det vist to med det navnet i familien vår" :)

så kan hun erge seg over det istede:) navnetyv...:P

Skrevet

Så det er forbudt at søskenbarn har helt like navn?

Skjønner at du er skuffa, faktisk når de har skjult dette fra deg og ikke en gang fortalt deg navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...