Gå til innhold

dere som har tatt abort ( ikke noe dritt slenging)

Anbefalte innlegg

Skrevet

står her og tenker litt. er kansje gravid og har egentlig de barna jeg kan klare føler jeg. men er usikker. lurer derfor på hvordan ble dere sikre. og hva slaks abort valgte du om man kan velge.

jeg syntes dette er veldig skummelt jeg har aldri sett for meg meg som en som skulle ta abort og er ikke sikker heller. håper jo egentlig på at jeg ikke er gravid heller.

men hvis jeg er gravid, så har jeg ikke økonomi til å gi noen av mine barn det jeg ønsker. og det vi trenger. men jo da det kan ordne seg men så i gjen klarer jeg og oppdra flere barn på en god måte. eller blir dette den som bikker lasset. har tre fra før så jeg har jo gjort mitt for befolkningsveksten.

likevel er dette et vanskelig valg og jeg vet ikke helt hvordan jeg vi gjøre. men tror jo at en abort nok er den beste løsningen nå. ikke bare fordi det passer dårlig nå men ser ikke helt at det skulle komme til å passe noe bedre senere heller. hadde jeg trodd det ville jeg jo ikke vurdert abort her jeg sitter egenlig.

så jenter hvordan tok dere valgene deres. og hvilke råd har dere til meg nå.

til dere som er imot abort eller kritiserer dem som tar abort. ikke skriv i denne tråden. det er nemmelig dårlig samvittighet som tynger meg. og trenger da ikke fler til å slenge det i trynet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er gift og går på p-piller. men tydeligvis ikke sikkert det heller.

litt sent med kondom når man kansje er gravid allerede.

Skrevet

Tøys. Bruk p-pillene riktig. De fungerer nemlig ikke dersom du glemmer en, tar en for sent, har diarè eller kaster opp. Da MÅ du bruke annen prevensjon i tillegg.

Skrevet

Jeg snakka med sosionom på sykehuset. Vil råde deg til det samme. Om du tar kirurgisk abort kan du samtidig få satt inn spiral.

Skrevet

19:44 Skjerp deg!

og til deg HI.

Jeg tok abort før 2 uker siden.. Jeg ble aldri sikker på en måte.. Men det funket ikke bare nå.. Jeg tok med.abort.. Og var mer sikker etter jeg hadde fått pratet med legen.. bra om du har noen å prate med eller å spørre om råd, prøv legen eller venner.. Prøv å se hva slags positivt du kan få og negativt som kan komme..

Valget er ditt :-) Du som velger.. Du må nesten bare følge magefølelsen din..

Og ikke bry deg om sånne som 19:44.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Ettersom du har født før så anbefaler jeg at du tar kirurgisk abort. En medisinsk blir jo litt som å føde, og det kan fort føles veldig kjipt å bli minnet om en fødsel i en sånn situasjon.

Sykehuset ser helst at du tar medisinsk abort tror jeg, men jeg fikk grini meg til kirurgisk heldigvis.

Skrevet

Jeg har tatt en av hver, og anbefaler kirurgisk... det var første gang, andre gang tok jeg medisinsk, og det var grusomt.... :(

Første gang var jeg 16, noe annet enn abort var ikke et alternativ.

Andre gang hadde jeg 1 barn, nettopp flytta fra barnefar, og ble gravid med "elskeren" min (han er idag min mann). Vi hadde bare kjent hverandre i 6 mnd, og hadde ikke noe skikkelig forhold den gang. Var ikke kjærester, og der og da var det ingen utsikter for å bli det heller.

Skrevet

jeg har gått på p-piller i tilsammen 13 år og aldri før blitt gravid på p-piller.

jeg har ikke kastet opp og kan ikke tro at jeg skal ha glemt det heller. men feil kan vel skje. nå var ikke det dette jeg lurte på heller. og bruk av kondom vil ikke hjelpe nå. det er heller ikke sikkert at jeg er gravid. det finner jeg ut i morgen.

jeg står med et valg. og dette valget gruer jeg meg til. jeg syntes det er vanskelig og ba om råd i forhold til abort. ikke noe annet.

Hi

Skrevet

Man KAN bli gravid på p-piller,kjenner ei som ikke kan bruke det siden hun blir gravidpå pillen.

Enkelte klarer bare ikke å la være å slenge dritt til folk,fader assa, blir helt svett av enkelte av svarene.

Jeg tok abortfor mange år siden,fikk da utskrapning under narkose,grunnen til at jeg valgte det var for at bf ikke var aktuell som far av mange årsaker.Glad for det i dag da jeg ser hvilket liv han lever, og det at han er akkurat samme person nå.Ikke følte jeg meg klar,var nettop begynt på vg skole.Selvfølgelig tenker jeg på det av og til at jeg kunne hatt et barn til, men jeg mener jeg tok det rette valget for meg.

Skrevet

For meg var det ikke oppe til vurdering engang - dette barnet ville jeg ikke ha, og sånn var det bare.

Sånn som jeg ser det er det ikke det praktiske du må tenke på her, for det ordner seg som regel uansett. Det kommer sikkert til å være tøft i perioder, men sånn er det jo uansett hvor mange barn man har! Det som er viktig, er hva du VIL. Vil du ha barnet, så beholder du, uansett hvor dårlig det passer. Hvis du ikke vil ha barnet, så er det jo en smal sak.

Du kommer til å angre hvis du tar abort kun fordi det ikke passer rent praktisk.

Men slapp nå av til du får klarhet i om du faktisk er gravid eller ei! Lykke til! :)

Skrevet

jada bare drep babyen din du! Stakkars lille baby som har en mamma som ikke vil at h*n skal leve. MORDER!!

Skrevet

Haha, du er jævlig dust, 22:03! God bedring!

Skrevet

4 barn hadde tatt knekken på meg og mitt forhold. Håper du ikke er gravid:) Om ikke så går det nok fint uansett hva du gjør.

Skrevet

Skjønner deg god jeg. Jeg tok abort for 11 år siden. Grunn: Hadde akkurat gjort det slutt med eksen min og begynt i et nytt forhold (min nåværende mann). Visste ikke hvem faren var.

Jeg hadde en lysende idrettskarriere stående for tur. Og jeg skulle delta i VM.

Jeg gjennomførte aborten, og har siden aldri angret på det.

Aborten var kirurgisk og grei.

Jeg er veldig glad jeg ikke fikk barn da. Har hatt et fantastisk liv så langt, og det har passet mye bedre å få barn nå.

Skrevet

problemet mit er vel at jeg vil beholde det ene øyeblikket og ikke det neste. det er derfor jeg drar inn det praktiske i vurderingen min. jeg tror at et barn til vil ta knekken påmeg og forholdet men vet jo ikke. jeg ønsker at mine barn skal ha gode foreldre som har tid til å engasjere seg i deres liv og jeg er redd dette vil påvirke i negativ rettning. jeg hadde ingen planer om flere barn vi snakket jo egentlig om sterilisereing. og jeg kan ikke velge å få barn fordi de er så nusselige og søte. samtidig har jeg altid sett på et hvert barn som en gave. og så er det jo det da er det egentlig så stor forskjell på 3 og 4 barn. rent praktisk. ikke økonomisk men praktisk. barn skal oppdras og ha oppfølging og kjærlighet. jeg vet at jeg har kjærlighet nok og men så hva hvis jeg mister min mann. (snakker her om døden) vil jeg klare 4 alene? det er en skummel tanke. ja da det er en dum tanke men ikke allike vel begge foreldrene hans døde i ung alder. i hans alder. jeg tror det beste vil være en abort men er redd jeg ikke klarer å gjennomføre det.

og ja jeg er gravid. så jeg må ta valget.

Skrevet

Jeg tok abort da jeg var 16, og da var valget veldig enkelt. Jeg hadde ikke noe godt forhold til hverken min daværende type eller mine foreldre, så ingen støtte å få noen steder. Dessuten hadde jeg ikke kunnet gitt barnet den økonomiske sikkerheten det hadde hatt behov for.

Da jeg som 23 åring ble gravid igjen og hadde tvillinger på 4 måneder, var temaet abort oppe igjen. Men denne gangen hadde jeg jo de nydelige jentene mine, og bare tanken på at en av de ikke hadde kommet til verden var så skrekkelig at jeg straks slo fra meg hele aborttanken.

Jeg tror du lett vil kjenne det både i kropp og sjel dersom et av valgene føles feil, slik var det iallefall for meg begge gangene. Angrer ikke et sekund på noen av valgene mine nå.

Skrevet

Dere som slenger med kjeften her inne. Har det godt opp for dokke at det kan godt hende dokke kommer i denne sitvasjonen ein gang. Kva veit dokke !!!!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, eller var. Vi ventet plutselig nr 3 veldig uventet, hadde time for å sette inn spiral så vi brukte kondom slavisk. Og vi var veldig nøye, jeg sjekket de for hull etterpå også, hehe. Og han var ikke i nærheten av inngangen min uten en kondom på. For det var viktig for meg å ikke bli gravid.

Men jammen så var det et lite frø som begynte å gro og ta plass inne i magen min. Da den positive testen lyste mot meg begynte jeg å gråte med en gang, klarte ikke ringe mannen så sendte et bilde på mobilen. Stakkars han, datt nesten om på jobben. De på jobben hans lurte på om han hadde sett et spøkelse.

Han ringte meg opp og det eneste han hørte var at jeg hulket, han tok seg fri den dagen og kom hjem. Jeg sov noen timer uten at vi hadde snakket sammen, da jeg våknet sa jeg at jeg ville vi skulle vurdere abort. Ikke var jeg klar for en til, ikke var kroppen min klar og jeg slet med store traumer etter sist fødsel. Og ikke har vi økonomi til en til.

Men her sitter jeg ganske så gravid enda og gleder meg veldig. Mannen var aldri usikker på at han ville beholde. Men han sa det aldri til meg, sa at han kom til å støtte meg uansett, og det gjorde han. Vi var til samtale på sykehuset sammen og jeg får hjelp til å takle det som skjedde under min siste fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...