Gå til innhold

uff hva skal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

mistenker at jeg er gravid. håper ikke det men håper at det bare er mens som er forsinket.

jeg er allerede 3 barns mor. og føler at ikke økonomi og overskudd er der til en nr 4. mannen ønsker ikke flere barn. og egentlig har jeg vel ikke noe ønske om flere barn jeg heller. men så er det tanken på abort den skremmer meg. og jeg elsker jo barn og det kan jo gå.

men igjen da må vi ha ny bil og vi må bygge på huset og det har vi ikke råd til akkurat nå. mannen mister kanskje jobben nå pga nedskjæringer.

så en abort må bli den eneste løsningen. men jeg har jo altid ment at et hvert barn er velkommen ønsket meg til og med fire barn egentlig, men det var før vi fikk nr 3.

håper håper mensen kommer snart så jeg slipper å ta dette valget. skulle hatt mensen ca den 20 men nå som jeg i tillegg er blitt nervøs kommer den vel hvertfall ikke. æsj. det verste er jo at jeg går rundt å tenker at om jeg er gravid kunne det jo vært hyggelig med en til. men det vil jo ikke gå økonomisk. og en til vil ikke hjelpe på tiden jeg får brukt med de barna jeg allerede har. pokker.

måtte bare få ut litt frustrasjon. er jo ikke noe vits i å bekymre seg for tidlig egentlig heller. æsj

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er det normalt for søsken å dele rom, det er bare i vår tid at vi legger dem ensomme på hvert sitt rom. Tror nok at de kan føle en del trygghet ved å ha noen på samme rom om natta, fram til puberteten iallfall. Og at det er rimeligst å plassere to gutter eller to jenter sammen.

Skrevet

Du kan slutte å bekymre deg unødig, ved å ta en test imorgen tidlig! :)

Skrevet

jo da her deler de to yngste rom allerede. det er derfor vi må bygge ut. om det blir flere. da eldste er i tennårene straks.

men takk for at du kom med ideer.

Skrevet

må nok ut å kjøpe en tast ja. men bekymringene er vaskelig å riste av meg i kveld. likevel. selv om det nå kansjeer unødig. hvilket jeg håper.

Skrevet

Min situasjon var nesten identisk da jeg ble gravid med nummer fire..

Jeg gråt da jeg viste den positive testen til mannen min, men han som hadde vært så bestemt på at han ikke ønsket flere reagerte helt anderledes enn jeg hadde trodd.

Han flirte og sa: Åh faan, er du gravid?

Han banner aldri så bare det var litt spesielt..

Så tok han rundt meg og sa at dette klarer vi fint, dette går bra, vi har da hjerterom til en til vi, dette ordner seg så fint!

Så da kunne ikke jeg heller annet enn å smile da, det var jo tross alt et nytt lite barn der! Abort ble aldri nevnt, heldigvis.

Skal ikke nekte for at det har vært slitsomt til tider, vi måtte virkelig snu rundt på økonomien, spare inn her og der, finne kreative løsninger osv. Men stort sett har det gått veldig greit, hverdagene går som før, livet blir ikke veldig anderledes fra 3 til 4 barn og yngstejenta er jo avsolutt en hjerteknuser av dimensjoner. Hun snurrer hele familien rundt lillefingeren ;)

Lykke til!

Skrevet

vel min mann vil ikke snu slik. det vet jeg. du er heldig slik. og han vet om min bekymring. hadde det ikke vært for økonomien så heller jeg vel for å beholde men så er det den bekymringen da. og ser ikke noen løsning der nå. og vet at mannen ønsker abort han fortår heller ikke problemet med å ta abort det er jo bare en pille. sier han.

Skrevet

har helt glemt å oppdatere her. jeg var ikke gravid heldigvis.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...