Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 men min mann nekter. Eg slutta på pilla før jul. eg sa til han at nå fekk han bruke prevensjon. men neida, han slutta bare å ha sex han! det trodde eg han aldri kom til å klare. men 1 mnd etterpå vil han fortsatt ikke ha sex. men skal klare det til slutt. han gidder jo ikke kjøpe kondomer en gang. noen som har gjort det på denne måten?
Gjest Filifjonka Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Jeg er forsåvidt enig med deg i at den som ikke vil ha flere barn tar hovedansvaret for prevensjon. Litt rart at han velger avholdenhet da, men det tyder jo på at han virkelig ikke vil ha flere. På den annen side vil jeg sterkt fraråde deg å "lure" ham ved å forføre ham eller noe, slik at du blir gravid. Du risikerer faktisk å bli alenemor. En kvinne jeg vet om fikk overtalt sin mann til et barn til, mot hans vilje. Han trakk seg unna da graviditeten var et faktum. Hun var svært såret og lei seg over at han tilsynelatende ikke brydde seg om babyen i magen. Da barnet ble født trakk han seg enda mer unna, og to år etter var de skilt. Tenk gjennom taktikken din.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Jeg synes dette var en veldig umoden og dårlig metode. Å få barn er et stort valg og ansvar som varer hele livet og man skal ikke lure noen til å få barn. Jeg kjenner også en som valgte din metode, ble gravid,mannen forlot henne under svangerskapet og hun hadde noen tunge år. Hvor lenge har mannen din og du vært sammen og hvor mange år er dere?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Vil du virkelig ha barn med en mann som ikke ønsker flere? Hva om du får et barn med ekstra behov? Å få barn med f.eks en funksjonshemning er en stor belastning for forholdet, og skal dere overleve som par må bagge ha ønsket barnet på forhånd tror jeg. Synes du velger helt feil taktikk her, du skyver jo mannen fra deg. Du bør nok ta en samtale om prevensjon og bli enig med han om hva dere skal bruke og f.eks inngå et kompromiss. Du skal overodet ikke nevne flere barn før om 6 mnd eller et år, om han da fremdeles ikke har ønske om fler må du vurdere om det er denne mannen du vil tilbringe resten av livet med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå