Gå til innhold

Oppbevare minnekort eller slette?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har første runde med fylling av minnekort på kamera. Bildene er overført til nettlagring, samt bestilt papirkopier. Bør jeg da som siste backup ta vare på minnekortet og sette i et nytt, det er jo det nærmeste jeg kommer "negativer"? Sånn i tilfelle brann og sånn? Eller er det gammelmodig tanke?

Og hvor skulle jeg i så fall oppbevart noe sånn smått og tåpelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Noen oppbevarer kopier i en bankboks, du kan jo evt legge minnekortet der. Men når du nå har det på nettlagring skulle en tro det var nok?

Gjest sug lut
Skrevet

Det er det jeg lurer på. Hvem har en bankboks lizzom, men på den annen side, kanskje det var nettopp det man burde ha til slikt. Alt på nett kan tross alt gå nedenom.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har lagret på min pc, lagt over på cd, lagret på familiens stasjonære, lagret i det store nettet og bruker minnekortet på nytt. Alt kan ikke kræsje på én gang er min filosofi;-)

Skrevet

Vi brenner også bildene ut på plate samt har en sikkerhetskopi på en ekstern harddisk. Vi har en plan om å oppbevare slike ting hos svigermor i en eske der.

Det brenner antagelig ikke hos oss begge på likt;-)

I denne planen skal vi også ha en liten filmsnutt over alle eiendeler i tilfelle brann. Vår innboforsikring (via LO) dekker nemlig det vi har isteden for en sum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...