Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Ble gravid under overgangsalderen påstod hun og da trudde hun ikke at hun trengte prevensjon for siden det var 2 år siden hun hadde hatt noen mensen regnet hun med at hun var ufruktbar. Jaja sånn kan det gå, nesten pensjonist når barnet er 10-12 år!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 ops ja det var kanskje litt i overkant gammal...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Gjort er gjort, og spist er spist. Dersom man slurver med prevensjonen når man er ung og blir gravid er det greit. Det bør også være greit om man blir gravid ved en feil når man er eldre. Pensjonsalderen er forresten 67, da vil barnet være 17-18, ikke 10-12....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Ja og hva så ? Du og jeg kan dø i morgen og da er barna uten mor/far. Hun kan være like sprek i mange år til.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Jeg reagerer negativ. Mine foreldre fikk meg når de var ganske gamle(Pappa hadde idag nærma seg 75, mamma 58 - jeg er 22), helsa skranta litte like etter de fikk meg, og nå er de døde. Jeg sitter alene igjen som enebarn. Selv om jeg egentlig vil være supportiv mot alle som er så heldige å bli gravide, så kjenner jeg at det knyter seg i magan når jeg hører slik. JEg får fryktelig dårlig samvittighet for å "ikke unne" noen det, men sånn er det bare :/
Tante Blås Squaw Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 M-hm. Nabodama vår jobber i et bakeri.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Slike ting skjer, uhell kan like gjerne skje en på 49 som en på 16...jeg vet ikke hva som er "verst". Pensjonistalderen i Norge er 67 år så barnet vil være nær 18 år når moren blir pensjonist hvis hun ønsker å gjøre det i den alderen (vi kan jobbe til 70 år i de aller fleste yrkene i Norge hvis vi ønsker det). Fordeler: Mye livserfaring, mest sannsynlig stabil livsituasjon og grei økonomi, ev. andre barn som kan hjelpe til og være god støtte og avlastning ( som ofte foreldre er til en 16 åring som får barn). Ulemper: Alderen pga større sjanse for helseproblemer, større sjanse for å ikke ha overskudd til barnet etterhvert som det blir travelt, "flaut" for barnet å ha en så gammel mor Ellers vil jeg nevne at alle kan bli syke eller dø når som helst så vi har ingen garanti uansett alder, hun har bare litt dårligere odds. Hvis hun har andre barn vil hun nok få hjelp av dem hvis hun trenger det, ellers kan hun (som alle andre) få avlastning gjennom barnvernet hvis hun trenger det. Hvis dette er en oppegående dame med stabil inntekt og livssituasjon så mener jeg at dette kan gå helt fint, hvis ikke vil hun få hjelp på lik linje som alle andre i samfunnet som trenger hjelp. Det er mange unge enslige som har avlastning eller hjelp fra familien....hun stiller på lik linje som alle andre. Adopsjonsgrensen ligger på 45 år så hun er ikke så langt over det som myndighetene mener er godkjent alder å få barn på. Vi må også tenke på at en kvinne på 49 år har (i følge statistisk sentralbyrå) en gjennomsnittlig levealder på 84 år, det vil si at barnet vil være 35 år når moren dør hvis hun er "gjennomsnittlig".
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Det er uvanlig at begge foreldrene dør så tidlig, det vanligste er at den eldre faren dør først og så er mora og barnet/barna igjen. Leste nylig at Mari Maurstad var 10 år da faren hennes døde, og mormora døde visst samme året (om jeg husker riktig). Hun sa det var mye sorg i familien da hun vokste opp, men at mora taklet det på en bra måte.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har en grense på 45 år, men jeg forsetter som før, ....for jammen om jeg trenger å bli gravid etter det, når jeg ikke har blitt det de siste 5 åra!! Det jeg tenker mest på, er sjangsene for å få et barn som det feiler noe, ikke at jeg ikke er sprek nok... Nå har jeg muligens noe risikogrums utover alderen.., men... Syns det bare er å ønske henne lykke til! Har hun ikke tatt abort, så ønsker de seg vel barnet!!??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå