Gå til innhold

Dere om har førsteklassinger eller litt eldre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan jobber dere? Forstår at det er mange korte dager på barna de første skoleårene. Bruker dere SFO eller jobber dere redusert og er hjemme de dagene barna har korte dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg hjemme med minstemann. Min førsteklassing har hel plass på sfo, etter eget ønske. Vi bor i et eldre, lite boligområde uten barn på hennes alder. Hun vil være litt på sfo for å leke med jevngamle barn. Jeg henter som regel et par timer etter skoleslutt.

Om noen måneder skal jeg tilbake i jobb og jeg skal jobbe 100%, det samme gjør pappaen. Vil fortsatt ha mulighet til å hente relativt tidlig de aller fleste dager.

Førsteklasse slutter ikke supertidlig noen dager - to dager klokka 13.15 og tre dager klokka 14.

Skrevet

Jeg har en 2. klassing. I fjor brukte jeg SFO, men nå i år har jeg fått meg en nattevaktsstilling så da er jeg jo hjemme hver ettermiddag. Jobber ca. 10 netter i måneden så har jo mye fri også. 2.klassingen kommer derfor hjem med skolebussen hver dag, og da kommer han og vekker meg for å fortelle at han er hjemme. Jeg sover ofte en time til, mens han ser litt på tv, spiser litt frukt etc.

Skrevet

Jeg har førsteklassing og fjerdeklassing. Synes ikke førsteklassingene har så mange korte dager jeg da, han har stort sett fem timer hver dag bortsett fra fredager hvor han har fire timer.

Fjerdeklassingen er alene hjemme etter skolen, han er jo ikke ferdig før ti på halv tre også kommer vi fire så det går fint.

Førsteklassingen har 60% plass på sfo. Jeg jobber 6-timers dager (80%) og begynner ikke før 9 så han er aldri på sfo før skolen. Etter skolen er han på sfo fra mandag til torsdag, blir hentet kvart over fire. Fredagene går han rett til bestemor etter skolen og er hos henne noen timer, noe både han og besteforeldrene setter veldig stor pris på.

Skrevet

Vi er av de foreldrene som må ha full SFO. Dvs. vi jobber begge fra 0800-1600, han har lengre arbeidsvei enn meg. Vi leverer derfor på SFO kl. 0730 å henter ca. 16.15. Vi har i tillegg en som skal leveres og hentes i barnehagen. Vi leverer som regel hver vår unge, mens jeg henter begge (pga. hans arbeidsvei)

Jentungen begynner kl. 0900 på skolen og slutter 13.15 hver eneste dag, så det blir noen timer med SFO i uka ja!!! Dessverre...

Skrevet

Her på skolen går 1. klassingene på skolen fra 0830-1315, onsdag 0830-1245..ganske korte dager det. Jeg jobber redusert, 50 %. Han trenger da ikke SFO, siden de dagene jeg er på jobb er han enten hos bestemor, eller han blir med kompiser hjem fra skolen. Fungerer kjempefint for oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...