Gå til innhold

gynokologisk ultralyd


Anbefalte innlegg

Skrevet

gynokologisk ultralyd = innvendig?

eller kan det betyr "vanelig" ?

har fått brev om at jeg skal på det i uke 12...

Hadde vert greit å vite sånn ca hva jeg skal ta.. viss dere skjønner?

håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nok vaginal ultralyd, innvendig. Vanligst å gjøre det i uke 12. :-)

Skrevet

fosteret er bare ca 5 cm. og legen sa til meg at det er bedre å ta innvendig i o m at du får bedre kvalitet på UL'en da.

Skrevet

Vil tro at de regner med en innvendig UL, men de har jo maskin både til innvendig og utvendig og bildene i uke 12 avhenger av mange ting.. Har selv hatt både innvendig og utvendig UL i uke 12, begge har gitt gode bilder, så dette kommer nok like mye ann på legen som undersøker deg som noe annet.. Hvis du gruer deg til innvendig (er ikke noe å grue seg til altså! ;) så kan du spørre om ikke det er greit å prøve utvendig først? Mange leger synes det er helt greit..

Men jeg ville ha forberedt meg mental på at det nok sansynligvis kommer en innvendig UL ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...