Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har sett på sånne "må ha", "bør ha", "kan trenge"-lister på forskjellige steder på nettet, og tenker at jaggu er det mye "ufornuftig" butikkene mener at vi skal bruke penger på! Fikk førstemann for 10 år siden (i dag faktisk!!), og den gangen fulgte vi til dels disse listene, -og endte opp med flere ting som aldri ble brukt.. Til andremann (i 2007) ble noe av utstyret tatt fram, mens noe av det ble liggende i eskene. Etterhvert har jeg kvittet meg med alt "ubrukt" og har igjen det lille jeg faktisk trenger til nr. 3 som kommer i mai! Har kjøpt splitter ny vogn da, siden den gamle takket for seg etter nr. 2! Men i stedet for å styre med babykurv eller noe, funker bagen på gammelvogna enda, så den skal være seng i starten! Husker jeg ønsket meg bleiebøtte til førstemann, men hadde ikke råd til å kjøpe. Dette fant jeg ut var helt greit, for det luktet like mye av bleiene til naboen som hadde bleiebøtte, som det gjorde av min vanlige søppelbøtte med bleier i igjenknyttede plastposer! Til nr. 2 ønsket jeg meg sånn "badekarsete" som ungen ligger i, og det brukte jeg en gang, for ungen lå så vondt i det. En annen ting er Tummy Tub! Genialt å bade ungen i bøtte (min nr. 2 hatet badebalje, og elsket bøtte!) MEN jeg gadd ikke kjøpe en bøtte til 500,- som bare blir brukt en kort periode. Kjøpte heller en vanlig bøtte på europris, som har blitt vaskebøtte etter hvert! Kjøper en ny til nestemann! Tror poenget mitt er at selv om vi får unger, trenger vi ikke å bruke en formue på utstyr! Det koster uansett å ha barn, så hvorfor gjøre det dyrere enn man må... Og mye av utstyret blir bare brukt i en kort periode uansett, og blir i mange tilfeller kastet etterpå.. Er det bare jeg som er sæææær??
mamma til fire små Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Nei, jeg har kjøpt for mye også. Blant annet bleiebøtte.. Ble aldri til at jeg kjøpte refilposer mer enn en gang, siden de var så dyre. Så bøtta kunne like gjerne vært vanlig søppelbøtte. Kjøpte ny sprinkelseng med to sengebeskyttere til. Var unødvendig å kjøpe en sengebeskytter til og med. Babyene mine har sovet i vugge de første mnd, og når de har byttet til seng, har de bare presset ned sengebeskytteren. Husker at butikken ville jeg skulle kjøpe ammepute. Har aldri fått bruk for det. Mannen måtte ha stellekomode, hadde ikke kjøpt det selv, men fikk av svigers, så da er det no greit. Var ikke lenge de kunne bade i den baljen før de sølte så masse at badingen måtte skje i dusjen:) Sikkert mer, men kommer ikke på. Blir ihvertfall ikke billigere med barn med tiden. Mye bedre å bruke pengene på skikkelig vitnerklær og sko. Vi arvet det meste av utstyr. Bortsett fra sprinkelseng og vogn.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Godt å se at jeg ikke er helt alene om å være sæææær! Ja ammepute ja! Hva er i vegen med et par helt vanlige sofaputer liksom? Om man nå trenger støtte! Og stellekommode ja! Fuktige klær ble resultatet.. Har rett og slett skrudd av topplaten på stellekomoden og festet den på benken på badet (skal uansett renovere badet på sikt). Det minst brukbare jeg har kjøpt, som jeg MÅTTE ha, var baby bjørn bæresele.. Har "litt" store pupper, og det ble rett og slett veldig ubehagelig å ha bæreselen utenpå dem! De ble skikkelig klemt, og de få gangene jeg brukte de ble resultatet skikkelig melkelekkasje! Den har jeg solgt, og kommer neppe til å savne den! Men kunne gjerne tenkt meg å prøve andre sånne bæreinnretninger da, bare for å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå