Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 I går fikk jeg brev fra familievernkontoret om at ex`n har begjært mekling igjen! Det har vært så ufattelig mye dritt i de årene etter vi gikk fra hverandre.. Forrige helg så blei BF sint fordi jenta vår sa det at babyn kom ut av tissen, å det var da han sa det at nå skulle det bli bråk osv osv. Han mente jeg ikke egnet meg som mor å mente jeg skulle si ifra meg ansvaret for jenta våres.! Så nå har han da begjært mekling, antagelig for at han vil ha henne 50/50 eller ha hele ansvaret... Selv om jeg vet at han ikke får 100% så blir jeg bekymret da,. Jeg ser ikke helt hvordan han skal klare 50 % heller, han har en arbeidstid som går utenfor bhg tidene, og jenta vår har heller ikke bhg hver dag.. MEN han har ny samboer, er det noen som har vært borti detta før? Og hvordan jeg evnt skal løse dette? For helt seriøst så er jeg ikke helt med på det at hvis han jobber så mye å lenge som det han gjør, at samboeren hans skal passe datteren våres.. Men jeg vet ikke om det har noe å si hva jeg vil liksom... Synes hele greiene er skikkelig dritt..... *nina*
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Hvorfor er det så ille med mekling? Det må da være mye bedre å snakke med hverandre med en tredjeperson til stede enn at han klikker på deg pga av sånne ting. At han får 50/50 er jo uaktuelt så lenge du ikke går med på det. Skal han ha hovedomsorgen så må han jo via retten og da er det bare å skaffe bevis mot ham allerede nå.
Gjest marie-s Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Hmm...må si jeg også nok hadde kommet til å vært litt skeptisk til han ja, hvor i huleste tror han babyen kommer fra? Tror han forsatt att den kommer med storken? Jeg er nok litt slik som deg som forteller barn sannheten om de spør, synes det er mye verre å skulle lyge til de, ta nå med det der også på megling så får de seg en god latter der om hvorfor han ble sint.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Neida, det er ikke det at det er så ille med mekling, men vi har allerede en avtale som vi skreiv for noen mnd siden, og det er bare pga det at datteren vår sa at babyen kommer ut av tissen at han har begjært mekling da.. men skal da iallefall møte opp å være sakelig da=)
Gjest marie-s Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 He he he du får be om en redgjørelse på hva du skal si når ulike spørsmål kommer opp som: Hva skjer med en når man dør? Hvordan blir babyer til? Osv. Det der er jo helt barnslige ting å skulle ha mekling for.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Ja, tydeligvis så var det helt forferdelig at hun hadde sagt hvor babyen kommer fra da.. Men jeg kommer ikke til å lyve for jenta mi. lærer henne ikke at det er greit å lyve altså... Så om han synes det evnt var flaut at hun hadde sagt det, så jaja, sånn er det bare.. Unger sier det rett ut! Å når hun spør, får hun ærlige svar, ferdig med det.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå