Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med ett barn. Er ikke ferdig med utdannelse. har ikke jobbet meg opp til foreldre penger. Mottar alle stønader som alene forsørgere får + bostøtte.

Fikk meg ny type for 1-2 mnd siden, og er nå gravid.

Er usikker på abort. Men jeg vil jo miste alle stønadene? Er under utdannelse, og har 6 tusen i mnd.. Er bare 6 uker på vei, men begynner ikke og jobbe før i mars-april pga barnehage plass..

Noen som vet? Noen som har råd? Hva vil skje om jeg beholder?

vi har også vært sammen så kort, og jeg er jo livredd for og bli alene igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mye dere har snakka sammen, men tenker du da at dere flytter sammen hvis du beholder? Du mister ikke noen av stønadene dine hvis du blir samboer og er gravid. Men du mister det når barnet kommer. Jobber kjæresten din? For da kan jo han motta foreldrepenger. Om du finner en dagmamma eller noen barnepass ordning snarest mulig slik at du kan finne deg en jobb litt før enn det som er planlagt nå vil vel du også greie å opparbeide deg rett til foreldrepenger.

Skrevet

Foreldrepenger regnes ut fra de 6 mnd med best inntekt de siste 9 mnd. Kan du sjekke med familie/dagmamma eller noe så du kan begynne jobbe litt nå, f.eks i helger, kveldstid o.l?

Utdanningen må du fortsette med. Søke nytt opptak for videre skole til høsten om du er ferdig nå til våren. På den måten vil du motta foreldrepenger fra lånekassen. Disse er på 8000 ca i mnd;) Men da må du ha vært student en stund uten opphold så ikke slutt, og om du er ferdig nå til våren, søk videreutdanning. Den trengs jo ikke gjennomføres men vil hjelpe deg økonomisk.

Om du ikke får jobbet deg opp foreldrepenger vil du motta engangstøtte. Ca 35000?

Skrevet

ja vi blir nok og flytte sammen da..

Han har jobb men er sykemeldt pga en operasjon. Han har 20 tusen utbetalt i mnd. Hvor mye ville da han fått i permisjons penger?

og er det da han som er hjemme med barnet i ett år mens jeg er i jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...