Gå til innhold

Stellebord


Marsmamma 2011

Anbefalte innlegg

Hvilke type stellebord velger dere? Er itvil om vi skal velge med eller uten badekar. Og evt hvilke merker har dere gode erfaringer med?

 

Er mange av disse trådene etterhvert, men greit å diskutere med april-folket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en Brevi stellekommode med skuffer og badekar. Har brukt den til førstemann, og har vært så fornøyd at den skal brukes til neste også. Godt med plass i skuffene, og man har plass til det man trenger innen rekkevidde. I den modellen jeg har er det stativ som dras ut for å plassere badebaljen i. Badebaljen må altså oppbevares et annet sted når den ikke er i bruk, og det kreves litt ekstra plass ved bading. Men man frigjør da plass i kommoden, og får ekstra skuffeplass. Samt at man bare løfter babyen rett over på stellebordet etter bading, man slipper å styre med å felle ned stelleplaten, ordne med håndkle og div med en våt og kanskje oljete baby på armen.

Men det er mulig å bruke baljen i kommoden også, om man vil det.

 

Jeg er hvertfall fornøyd med kommode, og ville ikke valgt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en vanlig kommode på IKEA som er i passe høyde. Da får man skuffer til det man trenger, like greit som et stellebord tenker jeg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har etter gode erfaringer med to tidligere, valgt stellematte oppå vaskemaskina og tørketrommelen. Det har vi brukt med de foregående to og det funker fint for oss. Bading gjør vi i balje ved dusjen og hvert av barna har sin kommode med klær på rommet sitt. Det vi trenger til stellinga har vi imidlertid oppbevart ved stellebordet i kurver og skap. En glimrende løsning, spesielt hvis man har lite plass på badet. Vi har masser av plass, men har funnet ut at stellebordet er i bruk en fryktelig kort periode, så det har ikke vært større behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 brukte vi en vanlig kommode med åpning til vaskekluter/håndduker + skuffer til klær. Ble laget av svigerfar, men er jo bare å kjøpe en hvilken som helst man liker. Til bading brukte/bruker vi den blå ikea-balja. Badekarene som hører til stellebordene er ofte så små at man må kjøpe nytt veldig fort + at det for flere kan være litt kluss med den vannslangen for å tappe karet....

 

Kommer til å kjøre samme løsningen nå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så har vi da en stellematte oppå nevnte kommode da. Og balja tar vi inni dusjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea uten badekar, billigst og best i test

 

Separat badekar som kan settes på badevasken, i dusjen eller oppi badekaret, og tappes ut av med "propp i bunnen".

 

Ikea har også noen geniale vaskekluter, hvite med farget hemp i "20 pakkning til en meget rimelig penge" - mye bedre med klut med vann enn engangs-wipes, de kan gi allergi, bedre med klut som kan kokes, og brukes omigjen og omigjen. Kjøp 3 pakker av disse på ikea, så er du i boks, noen tas med i stellebag, våtet i "brødpose" når du skal på tur. Evt kan du når baby er godt i gang med bæsjing på fast føde, ha med litt engangswipes på tur, så trenger du ikke så mange kluter...

lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på klutene:) vi startet med 72 (!) stk til første, og har nok mistet noen underveis....men fortsatt nok til lillegutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...