Gjest happyfeet<3 Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hei! Dere som har bestilt varer fra kiddies24, hvilken betalingsmåte valgte dere? Jeg var inne på siden deres igår og la varer i handlekurven egentlig bare for å se hva sluttsummen ble på (minus tysk moms men pluss frakt til Norge), på det vi har planer om å bestille om ikke så lenge.. Men så klarte jeg å velge betalingsalternativet DirectBanking.com.. og vips så ble orderen sendt og jeg fikk bekreftelse på mail.. Men i mailen stod det ingenting om hvordan betalingen skal foregå.. Noen som har erfaring med dette?? Tenkte kanskje det har noe med at det er helg å gjøre..
Mia2011 Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Du får tilsendt betalingsinfo, tilsvarende KID osv for utenlandsbetaling i nettbank.. Bare å legge inn det du får beskjed om i nettbank utfra det du får tilsendt på epost.. Koster ca 30 / 40,- norske kroner å betale på denne måten.. Det er veldig oversiktlig
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Hvordan finner man sluttsummen på produkter? Hva er tysk moms? Hva er norsk? Hva er frakt? Noen som kan liste opp enkelt og greit for en teflonhjerne-gravid som ikke orker tenke selv
Gjest happyfeet<3 Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Tusen takk for svar Mia2011. Da kommer sikkert den mailen på mandag. Har betalt på den måten på andre ting som er bestilt fra utlandet. Har du bestilt fra kiddies før? 2 av varene var ikke på lager (men var inne til bestilling) men vet ikke om de sender alt i en pakke...? Når du legger inn at varene skal shippes til Norge så trekkes den tyske momsen fra prisen på varene automatisk, og frakt blir lagt til i sluttsummen. Den norske momsen er på 25%, men dette må man regne ut selv. Også kommer det vel litt toll på varene. Mener å ha lest at det ikke er toll på barnevogner og bilseter, men er litt usikker..
Mia2011 Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Det trekkes automatisk fra tysk moms, den er 19%, den norske momsen, 25%, betaler du når du får varen hit, den gjennomgår en forenklet fortollingsprossess, den koster en drøy hundrelapp ca.. Det er ikke toll på slike ting Når du har betalt får du en ny epost som inneholder ett sporingsnummer, da kan du følge pakken på en tysk side ala posten, den er selvforklarende Jeg bestilte et sete fra de for drøyt to uker siden, det var bestillingsvare, men kom raskt på lager så etter noen få dager var det sendt fra de. Det ble levert på døra, ikke noe trøbbel med betaling, levering eller varen, tok ca.5 dager fra det var sendt til det var her, det som tok tid var fortollingsprossessen, det ble liggende en helg over hos tollen i Norge.. Merk deg at HVIS du ønsker alle varene tilsendt samtidig så sparer du ett fortollingsgebyr, MEN da må du sende en epost til kiddies24 og gi beskjed om det, ellers sende de fortløpende.. Jeg har en direkte epost til de, si fra hvis du vil ha den adr. så sender jeg deg den pm. Da kan du jo bare kopiere bestillingen din, legge den inn i en epost og skrive noen linjer om at du ønsker alt tilsendt samtidig, på tysk eller engelsk De er raske til å svare, for jeg hadde neon spørsmål første gang og det var kjempe service
Gjest happyfeet<3 Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Ja det hadde vært flott å kunne gitt beskjed om at jeg ønsker alt i en pakke så jeg sier ja takk til den epost adressen - supert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå