Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hvilke fordeler er det? Vurderer frem og tilbake, induksjon er en del dyrere, er det verdt det?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Definitivt verd det. Alt går raskere :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og her var det induksjon. Jeg er forelsket, det går utrolig fort
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Går det raskere å koke opp vann altså? Kult! Blir platene kalde fort også eller er det bare noe sludder jeg har hørt? HI
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Fordeler, kun fordeler! Vann koker opp MYE raskere, jeg har ikke vannkoker for å si det sånn. Det går også selvfølgelig også da raskere å lage middagene. Pannene blir ikke glovarme etterpå, man KAN faktisk ta rett på de etterpå uten å brenne seg - men det er jo varmt. Varme-energien går KUN til gryta, ikke et par cm ved siden om man har liten gryte. MYE lettere å rengjøre enn på enn vanlig keramisk topp. Dersom du kan feste en magnet under de grytene du har, kan du bruke de til induksjonstopp. Viss ikke, så trenger du ikke å bli ruinert selv om du må ha nye gryter. IKEA bl.a. har induksjonsgryter. Jeg kjøpte nettopp en stooooor gryte på Europris som man kan bruke på induksjon. Ikke vær i tvil!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Induksjon er gull! Plata slutter å produsere varme når du tar vekk gryta, blir veldig fort varm og veldig fort kald igjen. Definitivt verdt noen ekstra kroner!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Det er verdt hver en krone;o) Har ikke angret et sekund på valget. Alt går mye fortere. Å koke opp vann feks i en panne går raskere (når man har små barn og skal lage til grøt (mme for den del) ) enn å bruke vannkoker. Men man må være obs på hvilke panner man bruker med tanke på oppkoking av melk. Jeg erfarte det var lettere det svidde seg i pannen, men gikk til innkjøp av noen skikkelige tykkbunnede panner, da vart det bedre Anbefales virkelig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå