Gå til innhold

Noen av dere som har induksjonskomfyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke fordeler er det? Vurderer frem og tilbake, induksjon er en del dyrere, er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt verd det. Alt går raskere :-)

Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og her var det induksjon. Jeg er forelsket, det går utrolig fort :)

Skrevet

Går det raskere å koke opp vann altså? Kult! Blir platene kalde fort også eller er det bare noe sludder jeg har hørt?

HI

Skrevet

Fordeler, kun fordeler!

Vann koker opp MYE raskere, jeg har ikke vannkoker for å si det sånn.

Det går også selvfølgelig også da raskere å lage middagene.

Pannene blir ikke glovarme etterpå, man KAN faktisk ta rett på de etterpå uten å brenne seg - men det er jo varmt.

Varme-energien går KUN til gryta, ikke et par cm ved siden om man har liten gryte.

MYE lettere å rengjøre enn på enn vanlig keramisk topp.

Dersom du kan feste en magnet under de grytene du har, kan du bruke de til induksjonstopp. Viss ikke, så trenger du ikke å bli ruinert selv om du må ha nye gryter. IKEA bl.a. har induksjonsgryter. Jeg kjøpte nettopp en stooooor gryte på Europris som man kan bruke på induksjon.

Ikke vær i tvil!

Skrevet

Induksjon er gull! :)

Plata slutter å produsere varme når du tar vekk gryta, blir veldig fort varm og veldig fort kald igjen.

Definitivt verdt noen ekstra kroner!!

Skrevet

Det er verdt hver en krone;o) Har ikke angret et sekund på valget. Alt går mye fortere. Å koke opp vann feks i en panne går raskere (når man har små barn og skal lage til grøt (mme for den del) ) enn å bruke vannkoker. Men man må være obs på hvilke panner man bruker med tanke på oppkoking av melk. Jeg erfarte det var lettere det svidde seg i pannen, men gikk til innkjøp av noen skikkelige tykkbunnede panner, da vart det bedre :) Anbefales virkelig :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...