Gå til innhold

Skuffet over bestefar... hva syns du :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om dette?

Gullungen vår er halvåret nå. Og i løpet av den tiden har nesten "aldri" farmoren og farfaren vært her på besøk. Farmor har vært her noe mer enn farfaren. De bor 10 minutt unna forresten.

Og i går tok vi turen dit opp, og de visste vi skulle komme. Men da vi kom dit hadde farfaren dratt på skitur?? Og han var tilbake kanskje 5 minutter før vi dro. For vesla må jo hjem for å legge seg.

Hva syns dere om dette? Jeg blir skuffa av slikt. Hvordan skal de bli kjent med vesla om hun ikke får sett de?

Farfaren dukka forresten opp før det var avtalt at barnbarn nummer to skulle komme. En guttunge på 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten aldri sett?. Du har jo like stort annsvar for at de skal se barnebarnet du som de har.

Siden de bor bare ti min unna burde de faktisk se barnebarnet minst en gang i uken er nå min mening, du kan kjøre innom på vei hjem spise middagen der.

Høre om de kan hente en lørdag eller søndag slik at du kan få slappe av litt.

Nei du har ikke grunn til å være skuffet.

Skrevet

Ja det er nettopp det. Vi er der i blant, men de kommer ikke hit. Det er mye enklere for de å komme hit i helgene enn det er for oss å reise med vesla hver gang. Nå hadde han ikke sett vesla på en stund og så velger han å dra på skitur da vi kom på besøk. Uhøflig syns jeg :(

HI

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Kanskje han kommer mer på banen når jenta deres blir eldre.

Skrevet

jeg syns du har rett til å være skuffet. men samtidig så ville jeg tenkt, hans tap..

Mine to barn er de to første barnebarna på begge sider. foreløbig har de en fetter som er på min side... så farmor og farfar har bare disse to barnebarna.

de kommer kanskje på besøk til oss en gang i året ( + bursdagene dems) det er alltid vi som skal komme dit. de ringer aldri å prater med dem eller noe. dem bor 15 min å kjøre unna oss. vi har fått melding noen ganger fra svigermor om at hun er på senteret to min unna oss, og om vi er der så kunne vi møtt henne. sambo har ringt henne og sagt at hun gjerne må ta en tur opp til oss.. men det orker hun ikke...

Jeg sier det er deres tap av kvalitetstid med barnebarna sine. mine barn lider absolutt ingen nød av dette. de har en mormor og morfar som er 1000 ganger mer engasjert. de ringer hver dag og hører om hvordan det går med dem. de prater med dem i tlf. har tid til å høre på alt de har å si... de er bekymret hver gang barna hoster litt, tilbyr seg å passe barna når de er syke ( mamma jobber som vikar så hun velger selv når hun skal jobbe) ( 10 dager blir fort brukt opp på et år). De henter gjerne i bhg og lager middag sammen så kjører dem hjem etterpå..

De blir helt i fra seg om de ikke har sett barna på en uke. De maser om å få passe dem, tar dem med på hytten, går på teater osv.

Barna mine forguder mormor og morfar...så jeg tenker at de lider ingen nød av at farmor og farfar ikke er like engasjert... de kjenner jo farmor og farfar, men det er aldri snakk om at de vil gå dit,de vil til mormor og morfar...

Skrevet

Her hadde de løpt ned døra vår hvis de hadde bodd så nært...

Skrevet

Noen menn i bestefaralder takler ikke babyer, de aner ikke hva de skal gjøre med dem og da er det enklere å ikke se dem så ofte. Svigerfar var sånn her, han var innom for å hilse på, men egentlig så satt han mest i sofaen og snakket med oss mens vi ordnet med babyen. Nå er eldstesønnen vår 3,5år og nå leker han masse med han når han er her (eller vi hos dem), mens den "nye" sønnen vi har fått, som fortsatt er baby, vet han ikke helt hva han skal gjøre med. Jeg tror yngstesønnen vår var 2mnd før han holdt han av seg selv, men jeg bryr meg ikke noe om det fordi jeg vet det går over etterhvert når de blir eldre. Det er nok rett og slett fordi når vi var babyer, så var det (hos de fleste) mor som hadde ansvar for alt av mating, stelling osv, så de er ikke vant til babyer.

Skrevet

Ja det er sant at det er hans tap egentlig... for vesla vår har veldig mange som er glad i seg. Men det er dessverre slik at min familie bor en time unna med fly. De er likevel omtrent mer engasjert enn denne farfaren for eksempel.

Blir bare så lei av å føle meg ensom her uten min familie. Og det blir liksom forsterket når noen i svigerfamilien gjør noe slikt. Er ikke ungen like viktig for han fordi det ikke er hans egen datter som har klekka den ut liksom.

Flott at du har din egen familie nær deg! Det er ingen selvfølge.

Skrevet

Håper du har det rett i det at han bli mer engasjert når hun blir større. Men jeg kan likevel ikke helt forstå at han dro på skitur når vi skulle på besøk. Kan liksom ikke fatte hvilken oppdragelse han har fått når han gjør slikt liksom.

Takk for oppmuntring :)

Skrevet

Reise med vesla??!! Det er en 10 min biltur, ikke en 4 ukers bilferie.....

Skrevet

Babyer er jo ærlig talt ikke så veldig spennende da. Dette går seg til når barnet er blitt større og bestefar kan kommunisere med barnebarnet. Dikkedarier ligger ikke naturlig til mange menns væremåte, min egen mann inkludert.

Skrevet

Ehh,kødder du nå eller? Snakker om å lage problemer ut av ingenting.Er jo stor forskjell på en baby og en 3 åring,er ikke du som er en smule sjalu for at denne ungen får mer oppmerksomhet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...