Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Loise blir oppkalling, og de to andre barna vi har er oppkalt. Men så er det slik at jeg liker Lovise litt bedre. Kan man si det er oppkalling det også Hva syns dere er finest?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Mannen vil helst at hun skal hete Loise/Louise, litt usikker på hvordan denne damen vi skal oppkalle etter skriver sitt navn da hun er i min manns familie, lever ikke så har aldri møtt henne. Men jeg liker Lovise best og syns det også på en måte blir oppkalling. Tror mannen egentlig også syns det er finest, men han syns nok det er litt feil og skifte litt på navnet siden det er oppkalling
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Det er jo fortsatt oppkalling! Man trenger ikke ha nøyaktig det samme navnet. En familie jeg kjenner har oppkalling på de 3 første bokstavene, er jo fortsatt oppkalling selv om navnene er forskjellige. Flisespikkeri....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Enig med hun over her; Louise er absolutt penest.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Det kommer litt an på hvordan dere skal si navnet for det er ulik uttale på Loise, Louise og Lovise. Personlig liker jeg Lovise best. Liker v`en i midten som gjør hele navnet
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Hvordan uttaler du navnene da? Jeg uttaler Louise så og si rett fram, det samme med Lovise.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Tar du ikke med v i Lovise? Jeg sier Loise til Louise, Lois til Loise og Lovise til Lovise
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Lovise, helt klart! Mamman min heter Lovise, og vi ville kalle opp igjen, først så fablet vi om Louise, fordi Lovise ikke var "sossete" nok. Men jo mer vi smattet på navet jo mer innså vi at Lovise er et nyydelig navn. Nå ble det Lovise, og vi angrer ikke et sekund! Vill ALDRI kalt Louise, hehe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 Liker Louise bedre enn begge dine forslag, men Lovise er finere enn Loise (ser ut som det mangler en bokstav).
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #14 Skrevet 23. januar 2011 Har sjekket opp hvordan den damen skrev navnet sitt nå og det er Louise. Så blir det ren oppkalling så skriver vi navnet Louise. Kjenner jeg faller mer og mer for Lovise og håper mannen er enig til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå