Gå til innhold

Jeovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nyskjerrig på dem..hva er deres tro egentlig?

Hva har de lovt og ikke lovt til?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk:) enn hvis jeg ønsket personlige svar fra noen som vet?:)

Skrevet

De jeg kjenner som er med i Jehovas, er greie, trivelige folk :o)

De har vokst opp i store søskenflokker, og tidlig lært å vise hensyn og omsorg. For dem er det naturlig at i en familie hjelper alle til - søsken hjelper hverandre med lekser, jentene bidrar til husarbeidet osv. Hun jeg kjenner er en jævel på å lage god mat, for hun har lært det fra hun var liten ;o)

ALLE Vitnene jeg har møtt har vært lavmælte, høflige og avbalanserte.

Skrevet

En jente jeg gikk i klasse med (helt i fra 1. klasse) hun var på en slags camp for jehovas vitner, da var vi vel 15-16 år.

Hun fortalte meg at hun hadde hatt sex!

Jeg ble litt satt ut og spurte om hun hadde brukt prevensjon. Jeg vet jo at hun ikke hadde lov til det pga deres lover osv...

Men neida, det hadde hun ikke, for hun hadde hatt analsex fordi hun måtte spare jomfruhinna si til sin kommende ektemann.

Jeg syns det var trist og skummelt å høre.

Skrevet

Jeg jobber sammen med flere som er med i Jehovas Vitner.

Troen deres er at de skal være gift med en person hele livet. Bryter de ut, må de avstå fra all kontakt med resten av familien som er involvert i JV. Er man mamma så kan barna fortsatt ha kontakt med mamma'n, men ikke resten.... Tror det er slik.

Det er lov å drikke alkohol, men ikke røyke (det står det ikke noe om i bibelen)

De feirer ikke jul, bursdager osv, og gir heller ikke gaver. De har derimot barneselskap innad i JV, men ikke for å markere noe.

De tror på det som står i bibelen, og that's it...Står det ikke der, så er det ikke sant.

Ikke-troende kan være venner med JV og være med på møtene, men når man DØPER seg, så er man forpliktet til å følge JH sine regler.

Man kan være gift med JH men ikke være døpt, og hvis man skiller seg så går det bra mht kontakt med barn.

De kan ikke ta imot blodoverføring. Kommer f.eks barna deres ut for en bilulykke og MÅ ha blodoverføring, så får det "gå som det går" dvs de må dø....

Glad jeg ikke er en av dem!

Skrevet

Jeg jobber sammen med flere som er med i Jehovas Vitner.

Troen deres er at de skal være gift med en person hele livet. Bryter de ut, må de avstå fra all kontakt med resten av familien som er involvert i JV. Er man mamma så kan barna fortsatt ha kontakt med mamma'n, men ikke resten.... Tror det er slik.

Det er lov å drikke alkohol, men ikke røyke (det står det ikke noe om i bibelen)

De feirer ikke jul, bursdager osv, og gir heller ikke gaver. De har derimot barneselskap innad i JV, men ikke for å markere noe.

De tror på det som står i bibelen, og that's it...Står det ikke der, så er det ikke sant.

Ikke-troende kan være venner med JV og være med på møtene, men når man DØPER seg, så er man forpliktet til å følge JH sine regler.

Man kan være gift med JH men ikke være døpt, og hvis man skiller seg så går det bra mht kontakt med barn.

De kan ikke ta imot blodoverføring. Kommer f.eks barna deres ut for en bilulykke og MÅ ha blodoverføring, så får det "gå som det går" dvs de må dø....

De tror på dommedag skal komme i 2012

Glad jeg ikke er en av dem!

Skrevet

Hvorfor trist og skummelt med analsex? Hun ble værtfall ikke gravid som fjortis som så mange andre...

Skrevet

Kjenner noen som er jehovas, paste barna dems, de var skikkelig greie og snille, de feiret ikke jul eller bursdag men hadde en form for bursdagsfeiring blant venner/familie, jeg fikk lov og gi bursdag/julegave så lenge jeg ga det 1 uker før, fikk også gaver av de, moren til dem jeg passet på jobbet/jobber i parfymeri, så fikk ofte parfyme og sminke som de ikke skulle selge lenger og slikt.

De samles sammen på julaften og nyttårsaften og slikt og har god mat, men pynter ikke til jul og gir ikke hverandre julepresanger eller noe slikt, vet også de tar barna ut fra barnehagen når det skal være fks luciatog,julenissefest og slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...