Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Min svigerinne og jeg har barn på samme alder som fikk falsk krupp samtidig. Og begge fikk hostesaft med virkestoffet Efedrin. Hennes barn (som er rolig og sindig av natur) ble veldig våken og på kanten til hyper av hostesaften. Mens min unge som vanligvis er konstant hyper ble rolig og avslappet. Så sier min svigerinne: - Kanskje han har ADHD siden han blir rolig av efedrin? Men....det jo ritalin de med adhd får? Har disse stoffene noe med hverandre å gjøre? Sikkert utrolig dumt spørsmål, og føler jeg blir litt flau av å spørre. Men er det noe i det hun sier ? Hurra for anonymknappen! Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Efedrin kan slå ut begge veier hos barn, adhd eller ikke. Det stemmer at mennesker med adhd kat n bli roligere også av efedrin, men jeg har alltid fått beskjed av lege om at hostesaft med efedrin til barn kan slå ut begge veier, så det trenger overhodet ikke bety at barna dine har adhd:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Det er ganske vanlig å bli rolig og slapp av Efedrin. Hennes barn har nok fått en av bivirkningene som er uro, rastløshet og søvnproblemer
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Hehehe ... Jeg ble superhyper av en kvart dose Efedrin (stod og hoppa i sprinkelsenga hele natta), mens min venninne ble HELT slått ut av en vanlig dose (faren hennes kunne omtrent løfte henne etter beinet mens han skiftet bleie uten at hun våknet). Ingen av oss har AD HD. Tror nok det er andre faktorer enn AD HD som slår inn på hvordan man reagerer på Efedrin.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Okei takk for fine svar Han har bare så mange andre fakter som tilsier at han er over snittet aktiv og rastløs. Så sikkert derfor jeg tok påstånden til svigerinnen så innover meg Tiden vil uansett vise....
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Det er helt vanlig å bli slapp og trøtt av efedrin. Det er en vanligere bivirkning enn uro, selv om det kan slå begge veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå