Gå til innhold

Hjelp meg jenter, en bekymret gravid her, uke 17+1.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent noe liv siden uke 13, hvertfall hver kveld, og sikrere og sikrere de siste ukene. Er gravid med nr 3 nå.

Men de siste dagene har jeg ikke kjent noe, ingenting, føles liksom tomt der...

De verste symptomene er vekk (hatt oppkast/kvalme/være uutholdelig trett osv) helt frem til nå...

Så nå er jeg redd noe er galt...

Skal til ordinær ul på fredagen, men d er lenge å gå slik. Bør jeg vente, eller ringe jm på mandag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo muligens få komme til hos jordmor så hun kan finne hjertelyden..? Jeg går ut ifra at den burde være rimelig grei å finne i uke 18. Det er nok helst bra med den lille men kjedelig å gå og være urolig en uke. Lykke til!

Skrevet

Takk... Bare hørt hjertelyden engang tidligere, da legen ikke sjekket noe på sist kontroll... Så hadde vært greit å få hørt...

Skrevet

Håper ting er blitt bedre eller du har vært hos jm..

Satser på at alt er fint ;D

Skrevet

husk på at babyen enda har masse tumleplass så at du ikke kjenner noe nå betyr ikke at det er noe galt. Det er enda ca 10 uker til du kan forvente å kjenne regelmessig liv fra den lille. At symtomene dine forsvinner er heller ikke unormalt. Vanligvis forsvinner de symtomene du nevner sånn rundt uke 12-14, men hos noen fortsetter det litt til. Du er nå inne i det trimesteret hvor de aller fleste er mest bekymret fordi man kjenner lite av både symtomer og liv. Det er dermed ikke sagt at noe er galt, som regel er det tvert i mot, alt er i sin skjønneste orden. Når du skal til JM kan du spørre henne om hun kan lytte etter hjertelyd, og det vil hun mye sannsynlig gjøre for å roe deg ned litt. Ditt stress påvirker den lille og det er ikke noe særlig for noen av dere. Prøv å slappe av så kommer nok sparkene igjen om noen få dager skal du se :)

Lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Hmm, jeg opplever det samme akkurat nå. Er 17 uker på vei i dag, og har ikke kjent noe liv de siste tre dagene. Og jeg kjente første sparket allerede da jeg var 11+2. Skal på ul i neste uke, og kjenner det er lenge å vente altså. Jeg har vært litt rundt inne her og lest litt, og det er visst ikke unormalt at vi ikke kjenner liv hver dag enda - men bekymret det blir en! Ligger og dytter på magen innimellom, men får ingen respons...

Har du snakket med jm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...