Beibifot er blitt Storebror Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Har en ganske oppegående guttunge på 2 år 7mnd. Samboer lurte på når vi skulle fortelle han om nytt fam. medlem. Personlig mener jeg at vi venter lengst mulig, så det ikke blir så mye mas på ein måde. Men tingen er det at guttungen vil se og kose med mamma sin mage nesten hver dag, å han elsker å se på gravid bildene da han var der. Han skjønner at magen nå er liten, og gravid stor.... Jeg vil heller ikke lyve om det, når den dag kommer for ordet. Her i huset holder vi det vi lover, så det blir feil å snakke oss bort visst han begynner å snakke om at mamma sin mage er blitt stor. Han har i dag ett språk på 4-5 års stadie, så det er ikke problemer å sette ord på ting. Jeg vet jo å være ærlig når den dag kommer.... Men har dere damer erfaring og tips til oss )
flypapir Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Tja, dette er jo en vurderingssak... Vi har fortalt det til eldstejenta før vi har gjort det offentlig, altså rundt uke 12. Vi ville at hun skulle høre det fra oss fremfor av noen andre (f.eks barnehageansatte). På meg har også magen blitt tydelig rundt uke 12, så vi synes dette var et godt tidspunkt. Samtidig vet jeg at mange venter å lenger. Ventetiden kan jo bli lang for de små, og det er ikke alltid like lett å forstå disse babygreiene... Vår eldste jente ble storesøster for første gang da hun ble 3år, dvs at hun var på samme alder som din gutt da hun fikk vite at lillebror var på vei..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Vi fortalte det til dattern vår nå her denne uka Hun er 2 år og 10 mnd Har jo snakka endel om det, men hvor mye hun EGENTLIG forstår vet jeg jo ikke Hun sier jo det at det er en baby i magen til mamma Men tror ikke hun klarer å forstå det at det faktisk kommer til å komme en baby som skal være hos oss 24/7 fra juli!
Herkules Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 sa det med engang vi, men gutten var 2 år og 3 mndr når han ble storebror så han var vel ca 1 år og ca 8 mdr da vi begynte å prate om det. Magen ble større og han pratet mye om babyen der inne. Han skjønte nok ikke helt hva det innebar, Første besøk på sykehuset var forbeholdt mamma, brøy seg ikke om babyen, men dag to så var det baby i fokus. men fortsatt nå så vet han at babyer kommer fra mammas mage.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Vi har ei jente som blir tre i mars, og hun blir storesøster i juli. Vi tenker å vente ca til bursdagen hennes, kanskje enda lenger med å fortelle det. Vi snakker litt om babyer av og til, men ikke noe mer konkret enn det. Hun forstår mye, men akkurat tidsperspektiv er vanskelig for unger. Tror derfor ikke det er noe poeng i å fortelle noe nå
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2011 Hei Girls Jeg tror vi venter til det blir så åpentlyst at det ikke kan sjules. Men den tid før det blir "snakk" i bhg å at det kommer derifra. Ikke hastverk, har god tid ennda ) Takk for svar!
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Hadde ca samme med min eldste vi fortalte han det vel ca da han var 2,5 år.. Men ser nå at det kunne vi ikke gjort med yngstemann her. Men som du sier, snakker han godt, og da er det gjerne lettere. Vi kjøpte en bok med sånn lukke opp og igjen greie på magen til mammaen.. den brukte vi mye, og jeg tror aldri han ikke forsto det. Han snakket masse om det her hjemme, og i barnehagen. hehe.. alle visste at vi ventet på en liten lillebror.. men det var bare kjekt :D Jeg tror vi sa det etter UL om jeg ikke husker feil Da hadde vi allerede navn og, så vi brukte navnet masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå