Gå til innhold

barn nr 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 2 barn fra før av på 5 1/2 årog 16 mnd.. sambo har lyst på 1 til da vi egentlig ikke ville ha mer.. hehe.. men nå tenker jeg litt på når jeg vil bli gravid.. har ca 6-7 kilo igjen til normalvekt, kunne vært kjekt å sluppet å gå gravid på sommeren igjen og er i ny vikarjobb frem til feb 2012. Hvordan blir det med jobben? hvordan er reglene ang ny graviditet og penger? osv

hvor mye mer "stress" er det med 3 barn enn 2? :)

håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Du må ha vært i jobb minst 6 av de siste mnd før fødsel for å ha rett til betalt svangerskapspermisjon.

Jeg har tre barn. Du vet hva de sier, en er som ingen - to er som ti. Vel, jeg er helt uenig i dette. For meg var det mer sånn: En er som ni, to er som ti, tre er som ti og en halv. Men det er spøkefullt altså.

For meg var det et sjokk å få nr en, livet ble snudd på hodet. Nr to føyde seg pent inn i rutinene. Da nr tre kom var jeg i eliteklassen av mødre (hehe). Babyen ble slept med på foreldremøter i barnehagen og kultuskoleøvinger og karneval. Jeg husker en gang da de to eldste skulle på karneval, mannen var opptatt. Jeg slepte barnevogna opp i andre etasje i samfunnshuset (fikk hjelp da), der sovnet babyen mens ca 90 maskerte barn sprang ropende og leende rundt til nokså høy musikk. Nr tre ble bare med på lasset.

For meg var det ikke mer stress med tre enn to. Men barn er forskjellige, og man vet hva man har og ikke hva man får.

Skrevet

Det høres jo ut som det ikke er så dumt å vente litt hvis du vil gå ned i vekt og ikke være gravid om sommeren. Da kan dere jo evt begynne prøvingen i sommer og satse på vårbarn? ;-)

Jeg er gravid med nummer tre, så jeg vet ikke hvor mye stress det blir. Men det blir jo en til å følge opp, vaske klær til, amme, mate osv osv....

Når det gjelder jobben, skal ikke det være noe problem, bare at du må finne en ny jobb etter permisjon.

Lykke til!

Skrevet

Ang permisjonspenger. Er krav om inntekt 6 av de ti siste mnd, og svangerskapspenger går inn under dette (men regner med du er ferdig med betalt perm fr den yngste, så da må du jobbe i minst 6mnd før du får vanlige foreldrepenger. Om du ikke vil være gravid i sommer får du gjøre som en annen her sier; produsere i sommer/ tidlig på høsten og satse på vårbarn (som fort kan bli sommerbarn om dere trenger litt tid på å bli gravid. Da får du vurdere om du vil riskere å være høygravid på sommeren eller om det noen få mnd (om dere velger å begynne prøvingen i løpet av senvinter og vår...)

Har bare to barn selv, så har ingen erfaringer å komme med. Har også lyst på nr 3. men må vurdere litt når det passer å sette igang igjen (yngste er 12mnd nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...